مرغ ارزان شد؟ (۳۱ مرداد ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، میزان پرداخت تسهیلات به تمام بخش‌های کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و آبزیان، باغی، زراعی، گلخانه‌ای و دامی را در سال گذشته ۱۱۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته با پرداخت این میزان تسهیلات به بخش کشاورزی، رتبه نخست استانی و ملی را بدست آورده‌ایم.

او میزان پرداختی تسهیلات به بخش کشاورزی این استان را تا آخر مرداد امسال مبلغ ۲۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

{$sepehr_key_8900}

برادری درباره تامین پروتئین استان تهران گفت: ضریب خوداتکایی تولید پروتئین را به ۱۲ درصد رسانده‌ایم و این عدد تا پایان امسال او ادامه داد: ما باید حداقل ۳۰ درصد اقلام پروتئینی مورد نیاز استان تهران را از محل تولید داخل تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ما فراخوانی را منتشر کرده‌ایم مبنی بر این که به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در حوزه احداث واحد‌های مرغداری در استان تهران، اراضی ملی به صورت رایگان و در کمترین زمان در اختیارشان قرار می‌دهیم

او با بیان اینکه روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن مرغ وارد استان تهران می‌شود، گفت: برای نخستین بار با فعال‌سازی واحد‌های تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال، ظرفیت جوجه‌ریزی در این استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسیده است.

برادری درباره قیمت مصوب مرغ افزود: قیمت میانگین مرغ در استان تهران هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان است.

به گفته او، گوشت مرغ در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان بهمن با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با کسانی که گوشت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب به مشتریان عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود.

او درباره رتبه‌های تولید این استان در بخش کشاورزی گفت: استان تهران دارای رتبه‌های نخست تا چهارم تولید در بخش کشاورزی است.

برادری گفت:استان تهران در تولید شیر خام، ماهیان زینتی و ذرت علوفه‌ای رتبه دوم، در تولید سیب درختی رتبه سوم و در تولید تخم‌مرغ رتبه چهارم را دارد.

منبع: اقتصادنیوز