شنبه هفته آتی «مشهد» بارانی می‌شود | کاهش دما در سطح استان از اوایل هفته آتی (یکم شهریور١۴٠٢)

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز تا پایان هفته در بیشتر نقاط استان جو نسبتا پایدار با آسمان صاف و کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت در نواحی بادخیز شرق و جنوب‌شرق همچنان وزش باد شدید توام با گردوخاک ادامه دارد. انتظار می‌رود از جمعه بعدازظهر با نفوذ جریانات ناپایدار به‌تدریج افزایش ابرناکی همراه با بارش پراکنده باران به‌ویژه در نواحی شمال غرب استان آغاز و به تناوب تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد.

عنایتی ادامه داد: از نظر دمایی در این مدت نوسانات دمایی محسوسی نخواهیم داشت. اما از اوایل هفته آینده شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی استان خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در ۲۴ساعت گذشته قوچان با ١٣درجه و شهرستان مه‌ولات با دمای هوای ٣٩درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان بردسکن با سرعت ۵٨کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه در همین مدت کلان‌شهر مشهد نوسانات دمایی ٣٣و٢٠درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ٣۴درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٢٠درجه خواهد رسید. 

گفتنی است شنبه هفته آتی مشهد بارانی خواهد شد.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت کنونی هوای مشهد با عدد٨١ در شرایط قابل قبول و ایستگاه‌های امامیه و الهیه در شرایط ناسالم قرار دارد.