سومین اشتباه مرگبار داوری علیه استقلال
رضا حمیدی

گروه ورزش|شهرآرانیوز، اشتباهی که کوپال ناظمی درجریان بازی استقلال مقابل سپاهان مرتکب شد و به ضرر آبی‌ها یک پنالیت مرگبار اعلام کرد،  سومین تصمیمی بود که درفصل جاری به ضرر استقلال اتخاذ شد.
در بازی نخست مقابل صنعت نفت آبادان که با برتری ۳ برصفر استقلال به پایان رسید، پنالتی روی ارسلان مطهری اعلام نشد. در بازی دوم مقابل ملوان نیز به زعم بسیاری از کارشناسان خطای پنالتی روی محمد حسین مرادمند از چشم داور دور ماند.
این دو تصمیم درکنار اشتباه مرگبار کوپال ناظمی در بازی با سپاهان موقعیت‌هایی را برای گلزنی یا بسته نگه داشتن دروازه خود را سلب کرده است که البته باشگاه استقلال نسبت به اشتباهات داوری هیچ واکنشی نشان نداده و تا امروز بیانیه یا واکنشی رسمی به این ماجرا منتشر نشده است.
سکوت باشگاه استقلال، اما از رضایت نیست. همه ارکان از بازیکنان گرفته تا سرمربی و مسئولان نسبت به آنچه در لیگ رخ می‌دهد بیمناکند. حتی جواد نکونام بعد از بازی با سپاهان صحبت‌هایی داشته و گفته وقتی در هفته‌های آغازین نتوانیم حق تیم‌مان را بگیریم در میانه‌های فصل قطعا نمی‌توانیم.
حال اینکه صحبت‌های سرمربی استقلال خطاب به مسئولان باشگاه استقلال یا اینکه درد و دلی ساده، مشخص نیست، اما نگرانی نکونام از آنچه به ضرر استقلال رخ می‌دهد، خود جای تامل دارد.
{$sepehr_key_9323}
احتمال محرومیت سنگین ناظمی
به دنبال انتشار تصاویر مربوط به خطای مسلم بازیکن سپاهان روی ارسلان مطهری در محوطه جریمه استقلال و نادیده گرفته شدن این صحنه از سوی داور که در چند قدمی اتفاقات حی و حاضر بود، خبر‌هایی مبنی براعمال محرومیت سنگین برای کوپال ناظمی به گوش می‌رسد. داوری که با اشتباه عجیب خود به واقع یال‌های استقلال را چید و زمینه ساز یک شکست تلخ برای استقلال شد.

این تصمیم در هفته‌ای که پرسپولیس به گواه تصاویر با به ثمر رساندن یک گل آفساید از شکست مقابل ذوب آهن گریخت برای مجموعه استقلال بسیار گران تمام شد وباید دید کمیته داوران درباره داور خود چه تصمیمی خواهد گرفت تا شاید از ضریب اشتباهات خود در هفته‌های آتی بکاهد و این گونه حق و ناحق نکند. البته که کوپال جزو سرمایه‌های داوری فوتبال ایران است و باید به صحنه بازگردد، اما به طور قطع چند هفته محرومیت می‌تواند او را با ذهن بازتری به صحنه بازگرداند تا شاید دیگر دچار اشتباه مرگبار نشود.