«خراسان رضوی» رتبه اول در بخش بازآفرینی، خودمالک، روستایی و مسکن مهر را کسب کرده است
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، وحید داعی در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از ۹هزارو۴۷۷واحد مسکونی در استان و آیین افتتاح و بهره‌برداری از صدهزار واحد مسکونی در سراسر کشور ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن  شامل ٣٩١هزار واحد است که به استان خراسان رضوی ابلاغ شده و در بخش‌های مختلف پیگیری خواهدشد.

وی افزود: در حوزه خودمالک سهم استان ٧۵هزار واحد است که در این بخش دولت بحث ترویج را پیگیری می‌کند؛ یعنی متقاضیان زمین دارند و از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند و واحد خود را می‌سازند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به بخش دوم بازآفرینی شهری و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ادامه داد: سهم استان در این بخش ۵۶هزار واحد است که در این بخش دولت سیاست‌گذار است.

{$sepehr_key_9605}

وی با بیان اینکه تاکنون ٢٢هزار پروانه در سطح بافت‌های فرسوده در استان خراسان رضوی صادر شده است، گفت: در حوزه روستایی ۶۴هزار واحد سهم استان است که به ٢۴هزار تسهیلات داده شد و واگذاری در این حوزه استان خراسان رضوی نمونه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش دیگر طرح‌های حمایتی ١٩۵هزار واحد مسکونی مدنظر است که تاکنون بیش از ۴هزار هکتار زمین برای آن تأمین شده است و در مجموع برای این بخش‌ها ٩۵هزار واحد پروانه صادر شده است و در حوزه تسهیلات بانکی، علیرغم وجود مشکلات چرخ تسهیلات در استان روان شده است.

داعی خاطرنشان کرد: امروز در سطح کشور ١٠١هزار واحد مسکونی افتتاح می‌شود که ٩هزار و ۴٧٧واحد مربوط به خراسان رضوی است و بعد از خراسان، استان تهران قرار دارد. از لحاظ میزان افتتاحیه باید گفت که در بخش‌های بازآفرینی، خود مالک، روستایی و مسکن مهر خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرده است.