خروج ۱.۷میلیون زائر اربعین از مرز‌های ایران (۶شهریور۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، سردار علی ذوالقدر، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به آمار خروج زائران اربعین از مرز‌های ایران به سمت عراق اظهار کرد: از اول صفر (ایام اربعین) تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر از مرز‌های مجاز ایران به سمت عراق خروج کرده‌اند.

وی افزود: ایران با عراق ۶ مرز زمینی دارد که عبارتند از مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق؛ همچنین زائران ایرانی می‌توانند از مرز هوایی هم از ایران مستقیم به عراق سفر کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: ۴۶ درصد از زائران تا به امروز از مرز مهران از کشور به سمت عراق خارج شده و ۲۷ درصد مرز شلمچه را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

{$sepehr_key_9811}

ذوالقدر با اشاره به اینکه ساعت کاری مرز خسروی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به همین دلیل شاهد تردد بیشتر زائران در این مرز هستیم، یادآور شد: ۱۱ درصد از زائران از ابتدای سفر تاکنون از مرز خسروی از کشور خارج و به سمت عراق رفته‌اند.

وی گفت: ۸ درصد دیگر از زائران از مرز چذابه و ۴ درصد نیز مرز‌های هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند که البته ۲ درصد از این ۴ درصد خروج کشور از طریق مرز هوایی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انجام شده است.

منبع: تسنیم