جلسه هماهنگی و ساماندهی دهه پایانی صفر در مرکز فرماندهی بحران مشهد برگزار شد
طنین همتی
جلسه هماهنگی و ساماندهی دهه پایانی صفر در مرکز فرماندهی بحران مشهد برگزار شد

حسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اقدامات انجام شده در آستانه دهه آخر صفر تصریح کرد: در جلسه هماهنگی و ساماندهی دهه پایانی صفر در مرکز فرماندهی بحران مشهد که با حضور نمایندگان بحران مناطق و سازمان‌های مشهد و همچنین دبیرخانه دوام ثامن برگزار شد، ارزیابی و ساماندهی در آستانه دهه آخر صفر موردبررسی قرار گرفت تا ارائه خدمات مطلوب‌تری به زائران و مجاوران در این ایام صورت بگیرد.

به گفته سرپرست پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد، بازدید و تکمیل چک‌لیست اماکن برای اسکان اضطراری زائران و مجاوران، برنامه‌ریزی حضور نیرو‌های دوام ثامن(داوطلبان واکنش اضطراری محلات) در ایستگاه‌ها و موکب‌ها و همچنین اماکن اسکان اضطراری از جمله اقداماتی است که درراستای ساماندهی هرچه بهتر دهه آخر صفر انجام می‌شود.

{$sepehr_key_9976}

کلیدری در ادامه درخصوص فعالیت مجموعه ۱۴هزارنفری داوطلبان دوام ثامن در سطح کلان‌شهر مشهد گفت: این مجموعه با ساماندهی منظم و آماده هشت سال پس از تشکیل به یک خانواده ۱۴هزارنفری آموزش‌دیده و همیشه آماده برای خدمت‌رسانی به مردم تبدیل شده است.

وی گفت: داوطلبان با گذراندن شش سرفصل کاربردی و مهم آموزشی آماده مقابله با هر بحرانی هستند، از جمله این آموزش‌ها می‌توان به فوریت‌های پزشکی در اورژانس، ایمنی و اطفای حریق، پدافند غیرعامل، اصول کار تیمی، حمایت روانی در بحران و مدیریت بحران اشاره کرد. نکته حائز اهمیت این است که شهروندان تمامی این دوره‌ها را با ارائه مدرک به‌صورت رایگان آموزش فرامی‌گیرند.

این مسئول شهری افزود: دوام ثامن به سیزده منطقه شهری تقسیم‌بندی شده است که در هر منطقه رابطان مشخص شده‌اند و در هر محله سرگروه‌ها برای ساماندهی بهتر و دقیق‌تر هنگام خدمت‌رسانی فعال هستند.

به گفته کلیدری، امسال نیز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر تعداد آموزش‌دیده‌ها در سطح شهر افزایش می‌یابند تا شهروند بیشتری به خانواده بزرگ دوام ثامن بپیوندند و مشهد آماده‌تر از قبل باشد. علاقه‌مندان می‌توانند با سامانه۱۳۷ تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری از نحوه ثبت‌نام و منطقه خود کسب کنند.