رئیس پلیس راهور فراجا: هیچ حادثه فوتی در جاده‌های منتهی به مرزهای کشور با عراق ثبت نشده است

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید کمال هادیانفر روز سه‌شنبه اظهار داشت: عدم فوتی ناشی از تصادفات در اربعین امسال و همچنین روان بودن مسیر‌های منتهای به مبادی مرزی نشان از همکاری مناسب مردم و همچنین حضور گسترده پلیس از جمله پلیس راهور برای تامین امنیت و نظم محور‌های مواصلاتی و شهری دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار پلیس راهور با تمام توان در ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مسیر‌های اربعین در حال خدمت رسانی هستند، افزود:تا به امروز تنها ۱۹ تصادف جرحی در محور‌های منتهی به ۶ پایانه مرزی ثبت شد که خوشبختانه تمامی این تصادفات سطحی بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین به کاهش محسوس تصادفات خسارتی اشاره کرد و افزود: طبق گزارشات ۹۷ درصد زائران از طریق مسیر‌های زمینی وارد کشور عراق شدند که از این تعداد ۸۵ درصد با خودرو‌های شخصی سفر کردند.

{$sepehr_key_10001}

سردار هادیانفر ۳۵ درصد تصادفات اربعین سال گذشته را ناشی از خستگی و خواب آلودگی دانست که منجر به واژگونی خودرو شد و تاکید کرد: با وجود اینکه امسال کاهش چشمگیر تصادفات را شاهد هستیم، اما از رانندگان می‌خواهیم که کماکان استراحت در مسیر و عدم رانندگی طولانی را اولویت قرار دهند.

رئیس پلیس راهور همچنین بر مدیریت زمان تاکید کرد و از زائران خواست تا زمان بازگشت خود را به روز‌های پیک سفر موکول نکنند تا هم مدت بازگشت خود را کوتاه کرده و هم برای دیگر زائران فرصت سفر را فراهم کنند.

وی بستن کمربند ایمنی در خودرو‌های شخصی و عمومی، استفاده از ۲ راننده برای خودرو‌های شخصی، رعایت سرعت قانونی، عدم تعجیل در جاده، رعایت زمانبندی اعلامی توسط رانندگان اتوبوس‌ها و صبر و حوصله را مهم‌ترین نکات برای سفری بی خطر دانست و اضافه کرد: از رانندگان اتوبوس نهایت رعایت قوانین و مقررات را می‌خواهیم و باید همه به آن تمکین کنند.

منبع: ایرنا