ایستگاه قطار تهران-کربلا در شلمچه کلنگ زنی می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، علی زارعی گفت: یکی از اهدافی که در دولت سیزدهم دنبال می‌شود، راه‌اندازی قطار تهران به کربلا است که در نشست با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مشترکاتی دست یافتیم تا اقدامات لازم جهت احداث این خط ریلی از مسیر شلمچه صورت پذیرد.

او تاکید کرد: تلاش‌ها بر این است تا پیش از پایان دولت سیزدهم این ایستگاه قطار که حائز اهمیت و استراتژیک است در شلمچه به بهره‌برداری برسد.

زارعی گفت: بهره‌بردار و مجری طرح، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و اعتبارآن نیز از سوی دولت و شرکت راه آهن تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با طرف عراقی برای تکمیل ۳۲ کیلومتر باقیمانده در خاک عراق گفت: این قطار از مبدا مرکز کشور به مقصد کربلا خواهد رفت.

{$sepehr_key_10120}

او همچنین گفت: با توجه به اینکه این خط ریلی پس از احداث پایانه ایجاد شده، یکسری معارضات و مداخلات کاری وجود دارد، اما با تغییراتی که در محوطه بارانداز تجاری صورت خواهد گرفت، سعی داریم تا عملیات اتصال این خط آهن با کمترین هزینه ممکن ایجاد شود.

این مسئول از مزایای تجاری و صادراتی راه اندازی این خط ریلی خبر داد و گفت: در صورتی که در آینده نزدیک، کلنگ‌زنی این طرح صورت پذیرد، در بازه زمانی یک سال و نیم آینده این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان