حکیم روازاده کیست؟ + علت محرومیت حسین روازاده از حرفه پزشکی

به گزارش شهرآرانیوز حسین روازاده ۲۶ مرداد ماه ۱۳۳۵ متولد شده است. وی مدعی است که فارغ‌التحصیل رشته پزشکی عمومی است و در دانشگاه تهران تحصیل کرده است.

او زندگی تحصیلی خویش را در ایتالیا گذرانده است. به گفته خودش پس از آشنایی با زبان کشور ایتالیا، در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شد و در آن کشور مدرک پزشکی گرفت.

پس از بازگشت به ایران دوره‌های مربوط به فارغ‌التحصیلان خارج از کشور را نیز گذرانده است.

ادعای دارا بودن عنوان پدر طب ایرانی اسلامی

روازاده ادعا کرده «در اولین کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی اسلامی در شهریور ماه ۱۳۹۸ از سوی برگزارکنندگان لقب پدر طب ایرانی اسلامی را دریافت کرده است».

{$sepehr_key_10459}

او همچنین گفته حجامت را در ایران احیا کرده است. ادعای دیگر او در خصوص حجامت این است که سایر پزشکانی که این کار را در کشور انجام می‌دهند، به صورت مستقیم یاغیرمستقیم شاگردان وی بوده‌اند. ادعایی که خیلی‌ها آن را رد می‌کنند.

روازاده ادعا‌های دیگری هم داشته که برخی از آن را در ادامه می‌خوانید:

برای جلوگیری از ریزش مو، در موقع رفتن توالت کلاه بر سر بگذارید، زیرا گاز‌های موجود در توالت باعث ریزش مو می‌شود.

آب خوردن زیاد باعث پیری زودرس و چین و چروک دار شدن صورت می‌شود.

بچه‌هایی که آدامس می‌خورند به دلیل الکل موجود در اسانس آن عینکی می‌شوند و بعدا به آن معتاد شده و در آینده مشروبات الکلی را به راحتی می‌پذیرند

بز‌های تراریخته با ژن عنکبوت وارد کشور شده اند و پس از خوردن شیرشان، فرزندان شما دارای ژن عنکبوت و مثل بز می‌شوند

روازاده پس از شیوع ویروس کرونا در یک سخنرانی گفت: این‌ها داستان است؛ می‌خواهند دین ما را بگیرند.

محرومیت دائم از ادامه حرفه پزشکی

امروز در خبرها آمد دکتر سید هاشم دریاباری سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، محرومیت دائم دکتر حسین روازاده از اشتغال به حرفه پزشکی را اعلام کرد.

حکیم روازاده از ادامه حرفه پزشکی به طور دائم محروم شد

در بخشی از این نامه آمده است:

«به پیوست نامه ... مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۳ درخصوص آقای دکتر حسین روازاده پزشک عمومی به شماره نظام پزشکی ۵۸۲۹۰ مبنی بر محرومیت دائم از اشتغال به حرف پزشکی و وابسته در سراسر کشور ارسال می‌گردد.»

حکیم روازاده حکم محرومیت دائم از حرفه پزشکی گرفت؛ پزشکی که خرافات درمانی و واکسن‌هراسی را در ایران رواج داد.

حکم محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در سراسر کشور برای حسین روازاده با نظر هیئت عالی سازمان نظام پزشکی و تایید رای مذکور در دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر شد.

حکیم روازاده کیست؟ + علت محرومیت حسین روازاده از حرفه پزشکی

در این رابطه، خیلی قبل‌تر، نظام پزشکی تهران (دکتر علویان) از دکتر روازاده خواسته بود تا در اسرع وقت خودش را به دادستانی انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ معرفی کند و مستندات علمی ادعا‌های خود را ارائه نماید.