جشنواره «بین المللی رسانه خورشید» با حضور زنان کنشگر ایران و جهان در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، این جشنواره که به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهدمقدس برگزار می‌شود، گردهمایی زنان رسانه‌ای جهان برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات است و دریچه‌ای نو برای ارتباطات رسانه‌ای بانوان گشوده تا فارغ از مرز‌ها با اندیشه‌های هم آشنا شوند و همبستگی رسانه‌ای خود را در قبال جریاناتی که به دنبال خاموشی صدای زن مسلمان و تخریب ارزش‌های اسلامی و انسانی در جهان هستند را اعلام کنند.
در این برنامه با تأسی به شهیده «شیرین ابوعاقله»، بانوی خبرنگاری که به مدت ربع قرن درباره جنایت‌ها، حملات و تجاوز‌های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی روشنگری کرد و سال گذشته توسط رژیم صهیونیستی شهید شد، بانوان رسانه‌ای دورهم جمع می‌شوند و نشان خواهند داد روشنگری و روایتگری حقیقت هیچگاه متوقف نخواهد شد.
او زندگی خویش را برای روشنگری فدا کرد و در طول عمر حرفه‌ای‌اش، بیشترین گزارش‌های خبری از رفتار‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی را تهیه و به دنیا مخابره کرد. جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید با پشتیبانی از روشنگران امروز دنیا به خصوص زنانی که همچون خورشید بر تاریکی‌ها نورافشانی می‌کنند و برای آینده‌ای روشن و جهانی تهی از ستم، استثمار و بی‌عدالتی از جان خود می‌گذرند، از همه خبرنگاران آزاده جهان دعوت می‌کند تا با حضور در این جشنواره اتحاد، قدرت و نفوذ خود را به معرض نمایش بگذارند.
این جشنواره با محوریت موضوعات نقش رسانه‌ای زنان در تحقق عدالت اجتماعی، پایگاه امن خانواده و تهدید‌های رسانه‌ای، زن و رسانه مقاومت، رسانه و بردگی مدرن در جهان امروز و در بخش‌های مکتوب شامل گزارش، یادداشت و مصاحبه، در بخش عکس و همچنین در بخش تصویری شامل گزارش خبری، مستند خبری و مصاحبه برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار تا ۲۰شهریور۱۴۰۲ است و بازه زمانی آثار می‌تواند از تاریخ یک فروردین۱۴۰۰ تا ۲۰شهریور۱۴۰۲ باشد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس http://khorsheed.pressfestival.ir/ برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

{$sepehr_key_10727}