ثبت روزانه ۲۴ پرواز رفت و برگشت ویژه اربعین از فرودگاه مشهد
علی صمدی جوان

محمود امانی بنی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به فعالیت فرودگاه مشهد در ایام اربعین گفت: برنامه پروازی عتبات ۱۴۰۲
نسبت به سایر ادوار این مراسم مذهبی تفاوت‌هایی داشت.

وی ادامه داد: در گذشته محدودیت زمانی داشتیم و تمامی شرکت‌های هواپیمایی به شکل فشرده برنامه پروازی اجرا می‌کردند. اما امسال این برنامه را در بازه زمانی بهتری به اجرا درآوردیم.

امانی بنی اضافه کرد: امسال از ۲۷ مرداد تا پایان دیشب (۱۱ شهریور)، به صورت روزانه، ۱۲ پرواز رفت و ۱۲ پرواز برگشت شهر‌های نجف و بغداد و ۱۳ پرواز هم به شهر‌های مرزی مانند آبادان و کرمانشاه و... توسط شرکت‌های داخلی و خارجی انجام شده است. این پرواز‌ها و مدل برنامه ریزی صورت گرفته، در دهه آخر صفر برای پرواز‌های به مقصد مشهد نیز اجرا خواهد شد.

{$sepehr_key_10857}

وی در مورد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پروازی ویژه اربعین از مبدا مشهد خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی سپهران، معراج و تابان از مسیر مشهد بیشترین پرواز را داشتند. در برنامه اربعین امسال، شرکت هواپیمایی ایران ایر از مشهد پروازی نداشت. خطوط هوایی عراق و فلای بغداد هم به عنوان شرکت‌های خارجی پرواز‌های رفت و برگشت را انجام می‌دهند.

امانی بنی با اشاره به بلیت فروشی سفر اربعین متذکر شد: تاکنون فروش بلیت در فرودگاه مشهد نداشتیم و سایت‌ها و آژانس‌ها و سایت‌های اختصاصی ایرلاین‌ها کار فروش بلیت را انجام می‌دادند. در حال حاضر و طی ۱۶ روز اخیر تنها  ۲ مورد تخلف در قیمت بلیت گزارش شده است که البته بخاطر مدل تهیه بلیت بوده است.

{$sepehr_key_10858}

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر و براساس نرخ مصوب، قیمت بلیت‌های داخلی، ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و بلیت‌های خارجی (هواپیمایی عراق و فلای بغداد) نیز ۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد.