گزارشی از سفر زائران مشهدی اربعین حسینی| بر بال سیمرغ بسوی سرزمین عشق
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، زائران و عاشقان حسینی در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و یاران و باوفای او، از جای جای کشور به سوی کربلا در حرکت هستند و فرودگاه بین المللی مشهد نیز روزانه میزبان جمعیت بسیاری از ایرانیان و دیگر مللی است که مشهد را برای پرواز به سوی عراق انتخاب کرده اند.

ترمینال شماره ۲ فرودگاه مشهد، مملو از جمعیتی است که فارغ از نژاد و ملیت، به میهمانی عشق حسینی دعوت شده اند و به اتفاق خانواده و یا دوستان خود، آماده پرواز به نجف اشرف هستند.

{$sepehr_media_829557_640_360}

محمدرضا، جوان ۲۲ ساله‌ای است که با ما به گفتگو نشست و از حس و حال خود گفت. او صحبت اش را چنین آغاز کرد: این پنجمین سفر من به عراق در ایام اربعین است و جز این مراسم بزرگ جهانی، از ۱۲ یا ۱۳ سالگی تاکنون بیش از ۱۶ سفر عتبات را تجربه کرده ام و این جس و شور بی سابقه است.

دو خانم جوان در گوشه دیگری از سالن انتظار فرودگاه نشسته اند و از قرار معلوم، بلیت گیر نیاورده اند. اما امیدوارانه در انتظار کنسلی بلیت به مقصد نجف یا بغداد هستند تا بتوانند خود را به کاروان عاشقان کربلا برسانند.

{$sepehr_key_10871}

یکی از این خانم‌ها به ما گفت: این نخستین تجربه سفر من به عراق است و همزمانی آن با ایام اربعین، حس متفاوتی در من شکل داده است. امیدوارم به این آرزو برسم و امشب در حرم امیرالمومنین (ع)، دعاگوی مردم ایران باشم.

رفت و آمد پر ازدحام زائران پاکستانی را نظاره گر هستیم که از مشهد عازم عراق هستند و به اتفاق خانواده آماده سوار شدن به هواپیما هستند. در همین لحظه، چشمم به خانواده‌ای خورد که گویا از پرواز خود جا مانده بودند و نگران بودند شاید عازم این سفر نشوند.

پدر خانواده، جانباز جنگ است و به تازگی عمل قلب انجام داده. می‌گوید به عشق دختران کوچکم عازم این سفر شده ام و متاسفانه از پروازمان جا ماندیم و امیدوارم به حق صاحب اسم این روز‌های عزیز، در پرواز بعدی جایی برای ما باز شود.

{$sepehr_key_10872}

همسرش نیز در حالی که اشک می‌ریخت گفت: دختران کوچکم تابحال کربلا نرفته اند. به آن‌ها قول داده بودیم اگر زیارت عاشورا را حفظ کنند، رهسپار کربلا و نجف می‌شویم. امیدوارم پیش دخترانم شرمنده نشویم.

هنگامی که در آستانه خروج از فرودگاه بودیم، گوشه‌ای از سالن، خانمی مشغول عبادت و اقامه نماز عصر بود. منتظر ماندم تا عبادت اش به پایان برسد تا گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم.

او گفت: این دومین اربعینی است که مشرف می‌شوم و پیش از این نیز، همراه با پدر سالخورده و بیمارم به سفر عتبات مشرف شده بودم.

وی ادامه داد: حس و حال این سفر برای کسانی که افتخار مجاورت با امام رضا(ع) را دارند، خیلی متفاوت است. بزرگان ما همیشه گفته اند ائمه اطهار، نور واحد هستند و زیارت مرقد مطهر هریک از ایشان، افتخاری برای همه ماست. ایشان را ترک کردیم تا به عبادت خویش بپردازند.

{$sepehr_key_10873}

در خروجی ترمینال، موکبی به کوشش فرودگاه مشهد برپا بود و نمایشی آئینی توسط چند کودک و نوجوان با همراهی بازیگران تئاتر مشهد در حال اجرا بود و بسیاری از مسافران هم به تماشای این معرکه عاشقی نشسته بودند. نزدیک غروب شد و غرش هواپیما در آسمان نشان از حرکت کاروان زائران حسینی به سمت سرزمین عشق میداد. به یاد این افتادم که پس از اربعین، امام رضای خودمان میهمان دارند و باید آماده پذیرایی از میهمانان پیاده امام مهربانی‌ها باشیم. به قول آن خانم، ائمه ما، نور واحد هستند و هرکس چشم اش به این نور بیوفتد، دیدگانش روشن و قلبش سرشار از عشق می‌شود.