پروژه احداث هتل فرودگاهی مشهد در دستور کار قرار گرفت

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیئت‌مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها در نشست هم‌اندیشی احداث هتل فرودگاهی مشهد گفت: انعقاد تفاهم‌نامه به‌منظور احداث هتل فرودگاهی میان وزرای راه و شهرسازی و گردشگری نشان‌دهنده اهتمام دولت نسبت به این پروژه است.

هادی یوسف پورآذری ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید؛ باید نگاه جدی به موضوع سرمایه‌گذاری داشته باشیم چراکه سرمایه‌گذاری در واقع آغاز کننده حرکت به‌سمت رشد تولید است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را نسبت به کلنگ‌زنی نخستین هتل فرودگاهی کشور در مشهدمقدس اعلام کرده است.

احداث «هتل فرودگاهی مشهد» کلید خورد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به آمار بالای پروازی و تردد مسافران در فرودگاه مشهد و نیز ۲۴ ساعته بودن این فرودگاه و فاصله حدود ۸ کیلومتری تا مرکز شهر مشهد، عدم امکان اقامت موقت در محدوده فرودگاه یکی از مشکلات مسافران غیرترانزیتی و شرکت‌های هواپیمایی است.

محمود امانی‌بنی ادامه داد: افزایش درآمد‌های غیرهوانوردی، ایجاد تسهیلات مناسب و در خور مسافران داخلی و خارحی و به‌وجود آمدن شرایط و فرصت‌های جدید درآمدی مانند پیست ورزشی، پارک هوانوردی، بازارچه‌های نوآوری و گردشگری، رستوران و... با استفاده از فضای ایجاد شده برای هتل فرودگاهی از جمله اهداف این طرح است.

گفتنی است؛ این نشست با حضور رسول پوست‌فروشان سرپرست دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی و سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی به میزبانی فرودگاه مشهد برگزار شد.