خدمت رسانی ۳۶۰ موکب اوقاف و امور خیریه در ایام اربعین
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین عادل  با بیان اینکه هر سال بر شکوه پیاده روی اربعین افزوده می‌شود و امسال شاهد افزایش تعداد زوار هستیم اظهار کرد: خدمت رسانی به زوار نیز نسبت به سال قبل نظم و برنامه ریزی بهتری داشته است و حجم فعالیت‌ها قابل توجه است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مجموعه اوقاف کشور نیز از خادمان امامزادگان، هیات امنای بقاع متبرکه، متولیان موقوفات و مبلغان همه به صورت داوطلبانه در ۳۶۰ موکب در مرزها، داخل کشور و در عراق در حال خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: بالغ بر ۷ هزار خادم افتخاری در این موکب‌ها خدمت رسانی می‌کنند و یکی از موکب‌هایی که در جوار حرم امام‌حسین (ع) برپا شده، موکب امام رضا (ع) است که حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) را دارد و خادمان این موکب همه از شهر مشهد برنامه ریزی و امکانات را فراهم و خدمت رسانی می‌کنند.

{$sepehr_key_10946}

وی با بیان اینکه یکی از منظم‌ترین موکب‌هایی که دارای برنامه ریزی بسیار دقیق به لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی است، موکب امام رضا (ع) می‌باشد، گفت: در این موکب فضای مناسب برای آسایش و استراحت فراهم شده است، وسایل سرمایشی، سرویس‌های بهداشتی و حمام و .. از جمله امکانات رفاهی آن می‌باشد و هر سال بر امکانات این موکب افزوده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ساخت و خریداری ۸ کارخانه یخ برای زائران اربعین توسط مجموعه اوقاف، گفت: جرقه این اقدام در خراسان رضوی زده شد و این ایده در موکب‌های مختلف در حال اجرا است و با این اقدام بخش مهمی از مشکل تامین آب سرد زائران حل شد.

وی بیان کرد: موکب امام رضا (ع) در کربلا فعالیت‌های فرهنگی موثری تدارک دیده که از جمله آن حضور چهره‌های شاخص قرآنی، خطبا و ذاکرین اهل بیت (ع) می‌باشد که با برنامه ریزی حضور پیدا می‌کنند و خادمان موکب که عمدتا مبلغین هستند، کار‌های خدماتی و پذیرایی نیز انجام می‌دهند و یکی از امتیازات ویژه ارتباط عاطفی موثر مبلغین و مجموعه فرهنگی موکب با زائرین می‌باشد و با خاطره خوشی اینجا را ترک می‌کنند.

حجت الاسلام عادل  گفت: در بین جامعه جهانی موضوع اربعین شناخته شده و از ماه‌ها قبل برای اربعین برنامه ریزی می‌شود و این جریان منجر به ظهور خواهد شد، چون اسلام سیر آن از مبعث، غدیر و عاشورا شروع و با اربعین به ظهور منتهی خواهد شد و این حرکت عظیم جهانی نوید این را میدهد که ظهور تحقق پیدا کند.