اعلام ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، در شب اربعین حسینی مصادف با ۱۴شهریورماه مراسم ویژه‌ای پس از اقامه نماز مغرب و عشا با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. در این مراسم برنامه‌ها با قرائت زیارت امین‌الله توسط جعفر ملائکه، مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز می‌شود.
در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی به ایراد سخن می‌پردازد و دعای توسل و عزاداری نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی شجاع قرائت می‌شود.

{$sepehr_key_11022}
همزمان با ظهر اربعین حسینی نیز ویژه برنامه‌ای از ساعت ۸:۴۰ همراه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، بیان احکام، شعرخوانی، قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی تدارک دیده شده است که در ادامه این مراسم عزاداران و سوگواران حسینی از سخنان آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد بهره‌مند می‌شوند.
در پایان این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیر عارف و علی ملائکه به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.
در شام اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) نیز قبل از نماز مغرب و عشا ویژه برنامه پرسمان دینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی، تدارک دیده شده است و پس از اقامه نماز مغرب و عشا زیارت امین‌الله قرائت می‌شود.
سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری است و مراسم مرثیه‌سرایی و عزاداری نیز توسط مرتضی اسلامی نژاد برگزار می‌شود.