رئیسی به خراسان جنوبی سفر می‌کند (۱۳ شهریور ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، جواد قناعت اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند رمز این دولت کسب رضای الهی و خدمت به مردم است و برای این موضوع رئیس جمهور روز تعطیل نمی‌شناسد و در روز‌های تعطیل هم به امورات مختلف در کشور می‌پردازد.

وی عنوان کرد: از آنجایی که مردم خراسان جنوبی علاقه و ارادت خاصی به رئیس جمهور دارند، آیت الله رئیسی هم به دنبال فرصتی بود که به این درخواست‌های مردم پاسخ مثبت دهد و بهترین فرصت را در روز اربعین امسال انتخاب و به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نوع سفر از نوع مذهبی، مردمی و دلی است و سفر دولتی و رسمی نیست، خاطرنشان کرد: همچنین همراهی وزرا را در این سفر نداریم.

{$sepehr_key_11063}

قناعت گفت: با توجه به محدودیت زمانی، رییس جمهور در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از میدان آزادی تا امامزادگان باقریه بیرجند و در مراسم عزاداری این محل حوالی ساعت ۹ صبح شرکت خواهد کرد و اگر فرصتی بود در جمع مردم سخنرانی می‌کند.

وی بیان کرد: مردم شهرستان‌های مختلف استان درخواست دارند که آیت الله رییسی به شهر‌های مختلف سفر کند که این موضوع به دلیل محدودیت زمانی مقدور نیست و سفر رییس جمهور برای حضور در تعدادی از شهرستان استان از جمله بیرجند، درمیان و فردوس برنامه‌ریزی شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آیت االله رئیسی در سفر به شهرستان مرزی درمیان دیدار مردمی با برادران اهل تسنن و تشیع خواهد داشت و در این دیدار سخنرانی می‌کند، بعد از "درمیان" به شهرستان فردوس سفر و در روز اربعین حوالی ساعت سه عصر در مصلی فردوس دیدار مردمی و سخنرانی می‌کند سپس مجدد به شهر بیرجند بر می‌گردد.

وی عنوان کرد: در شهر بیرجند هم نشست با نخبگان و ائمه جمعه، علما و طلاب انقلابی برنامه‌ریزی شده که پایان برنامه‌های سفر یک روزه رییس جمهور خواهد بود.

قناعت با اشاره به اینکه فلسفه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی دیدار مردمی است افزود:، اما با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته قرار است عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی با حضور آیت الله رئیسی آغاز شود و این برنامه بدو ورود به بیرجند و قبل از شرکت در برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه ملی و فراملی در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پیمانکاران این قطعات مشخص و زمین تحویل آنان شده است که با تجهیز کارگاه‌ها برخی اقدامات شروع شده و در این سفر به صورت رسمی شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی نیز خواهیم بود.

رییس جمهور قرار است در سومین سفر طی ۲ سال اخیر به خراسان جنوبی سفر کند.

آیت الله رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفر‌های استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفر‌های استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.

منبع: ایرنا