ناوگان اورژانس مشهد آماده خدمت به زائران اربعین حسینی است

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی افزود: مرکز اورژانس مشهد همچون سال‌های گذشته مجموعه‌ای از ناوگان‌های آمبولانس‌های خود را برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاورن در روز اربعین حسینی آماده کرده است.

وی ادامه داد: در این روز، بیش از ۱۵۰تکنسین اورژانس ۱۱۵ مشهد نیروهای اورژانس با آماده باش کامل و استقرار در قالب ۱۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس،چهار دستگاه موتورآمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی روز اربعین حسینی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی هستند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه مشهد گفت: سه پایگاه اورژانس شهید سلیمانی، شهیدان حسینی و شهید اندرزگو در حرم مطهر رضوی و ۶ پایگاه اورژانس ١١۵ و آمبولانس‌های مستقر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر، مسوولیت خدمت‌رسانی به زائران عزادار را بر عهده دارند.

یزدانی افزود: همچنین در اربعین حسینی ۲۵ تیم واکنش سریع ۲ نفره در حالت آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: علاوه براین آماده باش تمامی پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای مشهد و حضور ٢۴ ساعته کارشناس در مرکز عملیات اضطراری یا اتاق بحران ( EOC ) و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی ( MCMC ) نیز در این روز برنامه‌ریزی شده است تا خدمات رسانی به زائران و مجاوران به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی مستمر از پایگاه‌ها و استقرار اورژانس و بررسی آمادگی و ارائه خدمت مطلوب به زائران و مجاوران ادامه داد: حضور ٢۴ ساعته کارشناسان این مدیریت در مرکز کنترل ترافیک به منظور پایش مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و نظارت بر انتقال به موقع بیماران احتمالی از دیگر اقدامات برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرهیز از تماس غیر ضروری با اورژانس١١۵ در این ایام ضروری است تا به بیماران مشمول فوریت‌های پزشکی رسیدگی شود.

یزدانی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، دقت در سلامت نذورات طبق ضوابط بهداشتی باید در مراسم مذهبی رعایت شود.