مشارکت ۲۵۰ مسجد با پویش مردمی هم محله امام رضا (ع) در میزبانی زائران دهه آخر صفر | اسکان صلواتی ۸۹ هزار زائر در سال گذشته
مریم دهقان

حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: اجرای پویش مردمی «هم محله امام‌رضا (ع)» که از سال گذشته کلید خورده است گامی موثر در ارتقا فرهنگ میزبانی از زائران رضوی در سطح استان است.

احمدنیا اظهار کرد: این قرارگاه کاملا مردمی است که با محوریت مساجد، تشکل‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدارس علمیه و حسینیه‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: سال گذشته توانستیم به کمک پویش مردمی «هم محله امام رضا (ع)» با مشارکت ۲۰۰ مسجد، بیش از ۵۰۰ منزل، ۷۰ مدرسه علمیه و بیش از ۳۰ حسینیه در مشهد مقدس ظرفیتی نزدیک به میزبانی از ۸۹ هزار نفر شب را ایجاد کنیم که امسال تعداد مشارکت مساجد به بیش از ۲۵۰ مسجد و ۳ هزار خادم جهادی افزایش یافته است.

{$sepehr_key_11259}

معاون فرهنگی امور مساجد استان گفت: امسال نیز سامانه محله امام رضا (ع) در چهار قسمت اسکان صلواتی زائر، نذر خدمت و مهارت، حمل و نقل رایگان و ایجاد ایستگاه و موکب‌های خدماتی به زائران ارائه خدمت خواهد کرد و هر کسی بخواهد هم می‌تواند با ثبت نام در این سامانه، در این پویش مردمی مشارکت داشته باشد تا زائران از خدمات آن بهره ببرند.

وی افزود: امسال تصمیم گیری شده است در چهار مبدا ورودی مشهد مقدس، پایانه امام رضا (ع) و راه آهن و پایگاهی ویژه بانوان در محله سیدی، قرارگاه‌هایی با مشارکت شهرداری مشهد داشته باشیم و خدمات خود را به زائران عرضه کنیم.