شرکت لبنیاتی، قربانی ناتوانی مدیرعامل استقلال
حمیدرضا عرب

گروه ورزش|شهرآرانیوز، باشگاه استقلال با بحران‌های متعدد مالی مواجه است و علی خطیر تا به امروز نتوانسته اقدامی در راستای بهبود اوضاع مالی باشگاه استقلال انجام دهد.

از روزی که خطیر مدیریت باشگاه استقلال را به دست گرفته تا به امروز، او حتی یک راهکار جدی و عملی را برای برون رفت استقلال از وضع موجود ارائه نداده است.

آخرین اظهارات او که در یک برنامه زنده تلوزیونی به زبان آورده شد نیز هیچ نشانه‌ای از عزم او برای بهبود اوضاع استقلال نداشت.
{$sepehr_key_11375}
خطیر بی آنکه حتی یک خط درباره برنامه‌های اقتصادی (جذب اسپانسر) خود در آن برنامه زنده تلوزیونی توضیح دهد، به جواد نکونام حمله کرد و در اقدامی کاملا غیر حرفه‌ای سرمربی تیمش را تهدید به برخورد انضباطی کرد.

خطیر که مشخص نیست به چه دلیل در مقابل دیدگاه میلیون‌ها بیننده این گونه به سمت و سوی سرمربی خود حمله می‌کند با این رفتار نشان داد برای حفظ خود در سمت مدیریت باشگاه استقلال حتی حاضر است از سرمربی خود را نیز عبور کند.

البته او تنها به همین اقدام بسنده نکرد. خطیر برای اینکه خودش را از  بحران‌های مالی تیمش مبرا نشان دهد حتی به یک شرکت لبنیاتی نیز رحم نکرد و با بیان دلایلی پیش پا افتاده اعلام کرد که،   چون مدیر بالادست آن شرکت لبنیاتی پرسپولیسی است، آن شرکت تمایلی به عقد قرارداد اسپانسری با باشگاه استقلال ندارد!

این جمله کافی بود تا برخی هوادارن ساده لوح کمپینی در راستای تحریم محصولات شرکت مذکور به راه بیندازند در حالی که اصل ماجرا چیز دیگری است و مدیریت باشگاه استقلال است که به دلیل ناتوانی در عقد قرارداد با شرکت مذکور باید مورد بازخواست قرار بگیرد.
{$sepehr_key_11376}
عقد هر قرارداد یا توافقی بدون شک جزو هنر‌های یک مدیر به حساب می‌آید و مدیرانی موفق محسوب می‌شوند که بتوانند با ترفند‌های متعدد و استفاده از هوش و توانایی مدیریتی خود شرکت‌ها را نسبت به عقد قرارداد با زیر مجموعه خود ترغیب کنند، اما خطیر ناتوان از دستیابی به این اهداف با اظهاراتی تنش‌زا فقط در پی آن بود که خود را بی تقصیر جلوه داده و هواداران تیمش را علیه آن شرکت لبنیاتی متحد کند که متاسفانه تا حدی هم موفق شد، اما حقیقت این است که تمام این وقایع نشات گرفته از ناتوانی  او در عقد قرارداد‌های اقتصادی با شرکت‌ها است.

اینکه خطیر در برنامه زنده تلوزیونی اعلام می‌کند: ما با شرکتی لبنیاتی به توافق رسیدیم، اما مدیر بالادستی آن شرکت اعلام کرده ما هواداران پرسپولیس را از دست می‌دهیم و به همین دلیل قرارداد نمی‌بندیم.

در واقع یک بهانه جویی است تا شاید بحران مالی که اکنون استقلال را فرا گرفته تا حدی گردن دیگر عوامل انداخته شود. از طرفی اگر مدیرعامل استقلال هنر جذب اسپانسر را داشت بعد از به اصطلاح خلف وعده شرکت مذکور در صدد توافق با یک شرکت جدید بر می‌آمد، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است و اکنون همه نگاه‌ها به سمت مدیر به قول خطیر، پرسپولیسی آن شرکت لبنیاتی است!

سوال این است که چرا خطیر بعد از اینکه متوجه شده آن شرکت تمایلی به همکاری ندارد، با دیگر شرکت‌ها و هولدینگ‌ها وارد مذاکره و رایزنی نشده است؟!

آیا تنها نقطه آرمانی استقلال برای عقد قرارداد اسپانسری همان شرکت بوده است و دیگر شرکت‌ها نباید طرف مذاکره قرار بگیرند؟!