آغاز طرح همسفران خورشید با برپایی پنج ایستگاه امدادرسانی در قوچان
مریم  احمدی

محمد رضایی رکن آبادی روز جمعه در گفتگو با شهرآرا نیوز گفت: این طرح از روز ۱۵ شهریور ماه با برپایی سه کمپ امدادرسانی ثابت و ۲ پایگاه ثابت جاده ای جهت امدادرسانی به زائرین پیاده حرم مطهر رضوی آغاز و به مدت یک هفته در محور های مواصلاتی شهرستان به سمت مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح بیش از ۲۵۰ نفر روز از پرسنل، امدادگران و نجاتگران، اعضای داوطلب و جوانان در قالب تیم های امدادی به زائرین ارائه خدمات امدادی از قبیل بانداژ پانسمان، ماساژ، حمایت های روحی و روانی و سایر خدمات امدادی را ارائه می دهند .

رضایی در خصوص تعداد کمپ ها و ایستگاه های امدادی گفت : امسال جمعیت هلال احمر قوچان با ۲ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و بر پایی سه کمپ ثابت که محل های آن ( یک کمپ در شهر قوچان عتیق، یک کمپ در شهر آلماجق و یک کمپ در روستای علی زینل ) می باشد لازم به ذکر است تیم های امدادی با استفاده از ۴ دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه خودرو ست نجات، یک دستگاه خودرو پیکاپ ، یک دستگاه خودرو نیسان و چند دستگاه خودرو سواری ارائه خدمات امدادی را انجام می دهند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده توسط اعضای به صورت داوطلبانه و بشردوستانه است گفت : تمام تلاش همکاران و اعضای ما ارائه خدمات به بهترین شکل است.

وی در خصوص توصیه های امدادی به زائرین پیاده گفت : به زائرین پیاده حرم مطهر رضوی توصیه میشود در طول سفر از کوله پشتی مناسبت و سبک، کفش مناسب و سایز استاندارد استفاده کنند، در صورت احساس درد و بیماری به نزدیک ترین کمپ و مراکز درمانی مراجعه کنند و از مصرف خودسرانه دارو ها جلوگیری نمایند، در صورتی که پا هایشان دارای تاول است از پاره کردن آنها خود داری و با کمک تیم های امدادی به درمان آنها بپردازند.

{$sepehr_key_11528}