سعید مهرپویا: قسمت تخریب‌شده بیمارستان امام رضا (ع) متعلق به دوران اول پهلوی بوده است | وای بر میراث‌فرهنگی که مجوز تخریب صادر کرده!

به گزارش شهرآرانیوز - سعید مهرپویا، معمار و پژوهشگر و کنشگر اجتماعی، درباره تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) به اخبار مشهد گفته است: این بنا برای چنین قابلیت بهره‌برداری و حفظ و استفاده دارد، کسی حق ندارد دست به ترکیب آن بزند. مجموعه ساختمان‌های قدیم بیمارستان امام‌رضا (ع) ثبت ملی هستند و همچنین بنای قدیمی و تاریخی بیمارستان امام رضا (ع) در مرداد ماه سال ۱۳۸۱ ثبت ملی شده است.
او در ادامه گفته: هرگونه تعرض به حریم این ساختمان‌ها به لحاظ قانونی مشمول جریمه و حکم قانونی است. اگر با مجوز میراث فرهنگی این تخریب صورت گرفته است، وای بر سازمان میراث‌فرهنگی که مجوز تخریب صادر کرده است!

مهرپویا افزوده است: تصاویری از نمای قدیمی بیمارستان کاملا مشهود و مشخص است، این قسمت تخریب شده مربوط به دوران پهلوی اول بوده و ساخت این بنا با سایر بنا‌های آن دوران و بیمارستان امام‌رضا (ع) خیلی هماهنگ است. اینکه این بنا را استثنا قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که این بنا بعد از انقلاب ساخته شده است، نشان می‌دهد مسئولین متوجه شده‌اند چه خطای بزرگی را مرتکب شده‌اند، اما به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند و نمی‌خواهند مسئولیت تخریب بنا را برعهده بگیرند.

{$sepehr_key_11564}