آغاز به کار یازدهمین گردهمایی آموزشی مربیان فرهنگی تربیتی در مشهد مقدس

به گزارش شهرآرانیوز، مجری کشوری طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره و چکامه با اشاره به حضور حدود ۴۵۰نفر از مربیان طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره و چکامه از سراسر کشور اظهار کرد: این طرح از سال۱۳۸۰ به پیشنهاد حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی به رهبر معظم انقلاب و پس از تایید ایشان آغاز به کار کرد.

هرمز نعمت‌زاده اظهار کرد: این طرح ابتدا در استان تهران آغاز شد و سپس به استان‌های مرزی و محروم گسترش یافت و در حال حاضر نیز در سی استان برگزار می شود.

او ادامه داد: از ابتدای سال۱۳۸۰ تاکنون در این طرح ۲هزارو۵۰۰مربی تربیتی خواهر و برادر فعالیت می‌کنند که هر هفته یک جلسه برای نوجوانان و جوانان سنین ۱۱ تا ۱۸سال با محتوای آموزشی برگرفته از تالیفات حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با موضوع اصول عقاید و احکام، آموزش داده می شود. 

مجری کشوری طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره و چکامه گفت: تربیت نوجوان، جذب و ارتباط موثر، مهدویت با نگاه آسیب‌های اجتماعی، جوانی جمعیت، رسانه و فضای مجازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معارف امام رضا(ع)، آموزش روش‌های تدریس، عفاف و حجاب و... از جمله این موضوعات به شمار می رود.

وی یادآور شد: هر ساله برای این مربیان در راستای دانش‌افزایی و بازآموزی، دوره‌های آموزشی به صورت متمرکز برگزار می شود.

یازدهمین گردهمایی آموزشی توجیهی مربیان طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره، طی چهار روز، از هجدهم تا بیست و یکم شهریور ماه جاری در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار می شود.

{$sepehr_key_11620}