ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر
مریم دهقان

علی سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی از بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲شهریور شروع خواهد شد و تا عصر روز شنبه ۲۵شهریور مصادف با روز شهادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: مقرر شده طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی به صورت ۲۴ساعته اجرا شود، اما بنا به صلاحدید پلیس راهور و بار ترافیکی، ممکن است ساعات اجرای طرح متغیر باشد که در صورت تایید اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: مبادی ورودی شهر که محل عبور زائران پیاده در دهه آخر صفر است و خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی به صورت ۲۴ساعته در سه شیفت کاری کنترل خواهد شد.

سمیعی به دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی لحظه‌ای ترافیکی از طریق صداوسیما، پیامک و تابلو‌های اطلاع رسانی شهری صورت خواهد گرفت.

{$sepehr_key_11797}

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهدمقدس افزود: شبکه‌های رادیو و تلویزیون خراسان رضوی، ۵۰تابلوی متغیر در سطح شهر و سامانه ۱۰۰۰۱۰۰۰۱ درگاه‌های اطلاع رسانی لحظه‌ای ترافیک به شهروندان و مدیران است.

سمیعی بیان کرد: سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهدمقدس در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد و در سطح شهر و به طور ویژه در هسته مرکزی شهر، پایانه مسافربری و اطراف حرم مطهر رضوی به برقراری نظم و انضباط با در اختیار گذاشتن صد نیروی آموزش دیده خواهد پرداخت.

او در پایان گفت: دو اکیپ تعمیرات و رفع نقص تجهیزات ترافیکی نیز تدارک دیده شده تا به زائران خدمت رسانی کند.