تکمیل ظرفیت پروازها به مقصد مشهد در دهه پایانی صفر| حداکثر قیمت یک میلیون و ۸۵۰هزارتومان
علی صمدی جوان

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به بازار تامین بلیت به مقصد مشهد برای حضور در عزاداری‌های دهه پایانی صفر عنوان کرد: قیمت بلیت‌های ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای تغییری نداشته است و چون نرخ مصوب دارد، گزارشی از تخلف در فروش بلیت مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: سایت‌های فروش بلیت هواپیما متعدد هستند و نظارت بر این سایت ها، زمانبر و دشوار است. از این رو، امکان تخلف یا تعیین نرخ‌های خارج از عرف وجود دارد. اما تاکنون گزارشی از نرخ‌های نامتعارف هواپیمایی گزارش نشده است.

دوایی خاطرنشان کرد: عرضه و تقاضای بلیت سفر‌های هوایی همخوانی ندارد و همان‌گونه که در جریان سفر اربعین مشاهده شد، تامین بلیت هواپیما دشوار بود.

{$sepehr_key_11853} 

نماینده سازمان هواپیمایی کشوری به افزایش پرواز‌ها به مشهد اشاره و تاکید کرد: مدیران هواپیمایی کشوری در حال برنامه ریزی جهت افزایش تعداد پرواز‌ها به مقصد مشهد هستند تا عرضه و تقاضا برابر شود. در چنین صورتی بهتر می‌توان روی نظارت بر قیمت بلیت‌ها تمرکز کرد. اکنون بلیتی در سامانه‌های ما موجود نیست که اصطلاحا «بازار سیاه» به وجود بیاورد.

دوایی در پایان به نرخ‌های کنونی بلیت هواپیما به مشهد اشاره کرد و گفت: بلیت هواپیما تهران-مشهد براساس نرخ مصوب، یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان است. گرانترین بلیت‌ها به مقصد مشهد مربوط به پرواز‌های جنوب و جنوب غرب کشور با نرخ مصوب یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می‌باشد.

{$sepehr_key_11854}