پلمب یک مرکز فروش لباس فرم مدرسه در خیابان ملک الشعرای بهار مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۲)
طنین همتی

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر تصریح کرد: درراستای اجرای طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس که از ابتدای شهریور آغاز شده تعداد ۱۰گشت مشترک با نمایندگان دادستانی، تعزیرات حکومتی، بازرسی و نظارت اصناف و کارشناسان اتحادیه‌‏های مربوطه انجام شده که از ۲۳۵بازدید از واحد‌های صنفی (لوازم التحریر و نوشت افزار) و (تولیدکنندگان لباس فرم مدارس) تعداد ۲۷فرم گزارش بازرسی به ارزش ۶۰۵.۳۲۶.۹۰۰ریال تنظیم شده است.

به گفته محسن صیادی، برای لباس فرم مدارس قیمت مصوب تعیین و به مدارس و واحد‌های تولیدی اعلام و ابلاغ شده و مراکز توزیع لباس فرم باید با برخورد مناسب و قیمت‌های ابلاغ شده نسبت به عرضه اقدام کنند.

با تولیدکنندگان لباس فرم بی‌کیفیت برخورد می‌شود

وی افزود: کیفیت برخی از لباس‌های فرم مدارس از نظر نوع پارچه و دوخت در شرایط مطلوبی نیست که مقرر شد تولیدکنندگان نسبت به ارتقای کیفیت اهتمام داشته باشند و در صورت عدم رعایت در این خصوص نیز با تولیدکنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته وی، تمامی اقدامات لازم برای نظارت بر عرضه لباس فرم مدارس در حال انجام است، اما با این وجود تعداد محدودی از تولیدکنندگان یا مدارس نسبت به قیمت یا کیفیت بی ‏توجهی دارند که در گشت‏‌های مشترک با آن‌ها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

وجوه اضافه به اولیای دانش‌آموزان عودت می شود

صیادی با بیان اینکه در بازدید‌ها و بررسی‌ها مقرر شد وجوه اضافه دریافتی به اولیای دانش ‌آموزان عودت شود، افزود: در همین راستا امروز ۱۹شهریور در گشت و بازرسی انجام شده یکی از عمده‌ترین تولیدی‌های لباس فرم مدارس در خیابان ملک الشعرای بهار به دلیل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب پلمب شد.

و‌ی تاکید کرد: در پایان نباید فراموش کرد که مردم بهترین ناظران در این عرصه هستند و خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلفات آن را با واحد دریافت شکایات اتاق اصناف مشهد در میان بگذارند.

{$sepehr_key_11967}