تمام ظرفیت شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته از زائران در ایام پایانی ماه صفر آماده است

به.گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات شهرداری در ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: تمامی امکانات شهرداری را در تمامی حوزه‌های مربوطه به کار گرفتیم که میزبانی و استقبالی شایسته از زائران داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل کلیه امکانات به ویژه اتوبوسرانی آماده باش هستند و طی سه روز پایانی ماه صفر اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و خطوط یک و دو قطار شهری رایگان خواهد بود کما اینکه ساعت کاری آنان به ویژه خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی افزایش یافته است.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین تاکسیرانی در اطراف حرم مطهر رضوی به طور ویژه سرویس دهی می‌کنند و برخی به طور صلواتی خدمات ارائه می‌کنند. ضمن اینکه در تمامی حوزه نظارت‌های ویژه وجود دارد و پویش هر محله یک زائرسرا را امسال پررنگ‌تر خواهیم داشت.

قلندر شریف با تاکید بر اینکه در حوزه اسکان اقدامات مناسبی انجام شده است، بیان کرد: در حوزه خدمات شهری تمام ظرفیت خودرا به کار گرفته‌ایم و در حوزه فرهنگی، فضاآرایی شهری، ایستگاه‌های صلواتی با همکاری هیئات مذهبی، مساجد و مردم همکاری مناسبی صورت گرفته است.

وی از برپایی هشت ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر خبر داد و گفت: در پنج محور برای زائران پیاده و سه محور برای زائران سواره ایستگاه استقبال از زائر برپا شده است. همکاران ما در شهرداری مشهد برای این ایام اقدامت خوبی را پیش‌بینی واجرا کرده اند و ما با افتخار میزبان زائران آقا امام رضا (ع) هستیم.

شهردار مشهد در نهایت با اشاره به پویش نائب الزیاره، عنوان کرد: قرار زیارت برای کمک به حاشیه شهر برنامه ریزی شده تا عزیزان را برای زیارت منتقل کنند. در اکران شهری تمام بیلبورد‌های سطح شهر در اختیار اکران‌های دهه پایانی ماه صفر است. علاوه بر ۱۳۷، شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ نیز در خدمت زائران است. ۱۸ پایگاه به صورت ۲۴ساعته برای راهنمای زائران در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر مستقر است.

{$sepehr_key_12107}