خدمت رسانی اعضای دوام ثامن مشهد در آستانه شهادت امام رضا (ع) | بازدید مستمر از محل اسکان زائران در مشهد
طنین همتی

کوروش رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اقدامات انجام شده در دهه آخر صفر  و در آستانه شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: در دهه پایانی صفر اعضای مناطق ۱۳ گانه دوام ثامن در کلانشهر مشهد هماهنگ دیگر خادمین حریم رضوی مشغول خدمت رسانی به زائر و مجاور هستند. همچنین در روزهای باقیمانده به ماه صفر و در آستانه شهادت امام رضا (ع) در طی این چند روز تا سه روز پایانی صفر اعضای مناطق به چند گروه تخصصی تقسیم بندی شده و از مراکز اسکان زائرین که شامل ( مدارس منتخب ، منزل های در اختیار زائرین و حسینه های منتخب ) بازدید داشتند و طی چک لیست های ایمنی و بهداشتی از این مراکز تهیه کردند. 

مسئول ارتباطات و روابط عمومی دوام ثامن مشهد با بیان اینکه بازدید های انجام شده در کل شهر مشهد اتفاق افتاده است افزود: در این چک لیست ها موارد ایمنی و بهداشتی از جمله وجود کپسول های اطفاء حریق ، جعبه های استاندارد کمک های اولیه ، ایمن بودن محل اسکان ، نظافت و بهداشت آنها ، ظرفیت و ... می توان اشاره کرد. همچنین اعضای دوام ثامن در باجه های راهنمای زائر نیز فعالیت دارند. 

{$sepehr_key_12268}

به گفته وی ، در روز اربعین حسینی و مراسم جاماندگان اعضای دوام ثامن از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر خدمت رسانی داشتند که میتوان به کنترل جمعیت ، بازدید از موکب ها در بحث ایمنی و بهداشت و تهیه چک لیست و همچنین راهنمای زائر اشاره کرد. همچنین داوطلبین از ۸ صبح الی ۸ شب در این مراسم شرکت داشتند. 
در برخی از مناطق دوام ثامن نیز موکب هایی با کمک اعضاء برپا و برخی دیگر بنا به کمک رسانی به افراد دچار مشکل حرکتی خدمت رسانی داشتند. 

رضایی تصریح کرد: در سه روز پایانی صفر نیز طبق روال هر ساله در مکان های تعیین شده اعضا مستقر هستند تا به زائر و مجاور خدمت رسانی کنند. داوطلبین خدماتی مانند کنترل جمعیت ، آموزش های حداقلی ایمنی و امدادی و راهنمایی زائر را ارائه می دهند  یکی از بزرگترین خدمات اعضا در سال گذشته توزیع ماسک بهداشتی بین افراد بوده است.