وزیر آموزش و پرورش: امسال ۱۰ هزار کلاس درس با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود | سال آینده امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم نهایی برگزار خواهد شد

به گزارش شهرآرانیوز رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص شعار آغاز سال تحصیلی گفت: سال تحصیلی را با شعار «همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» با حضور رئیس جمهور آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۲۶ شهریور همایش ملی مدیران کل مدارس کشور با میزبانی تهران با حضور ۴ هزار مدیر مدرسه برگزار می‌شود.

صحرایی درخصوص بررسی گزارش آموزش و پرورش درباره اجرایی‌سازی مصوبه کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: گزارش اجرای مصوبه را ارائه دادیم. خوشبختانه مصوبه به خوبی اجرا شده است. در سال آینده امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد ضریب تحصیلی قطعی پایه دوازدهم خواهد بود، اما دهم و یازدهم هم نهایی است، تاکید کرد: دلیل نهایی برگزار شدن هم این است که برای سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی ایجاد شود؛ بنابراین برای سال ۱۴۰۳ هر سه پایه امتحان نهایی خواهند داشت.

{$sepehr_key_12457}

وزیر آمزش و پرورش درخصوص رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم، فرآیند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است. تا دیشب حدود ۷۰ هزار حکم جدید صادر شده و ان‌شالله همین روند ادامه خواهد داشت.

صحرایی با بیان این خبر که هفته آینده ۲۶ شهریور ماه، همایش ملی مدیران مدارس کل کشور به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، گفت: پروژه‌های آغاز مهر را رونمایی خواهیم کرد و پیش‌بینی شده که ۱۰ هزار کلاس درس به صورت همزمان افتتاح شود تا سال تحصیلی بانشاطی را آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تاکیدات رهبر انقلاب برای تقویت استان سیستان و بلوچستان، گفت: به طور کلی موضوع محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت آموزشی در سر خط فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش است. در سفری که بنده به سیستان و بلوچستان داشتم، بیش از ۱۰۰ مدرسه، جایگزین مدارس کانکسی شد. امسال نیز باید برای کمبود معلم و تقویت مدارس دولتی آنجا باید فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرحی زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری ویژه استان سیستان و بلوچستان در حال اجرایی شدن است تا بتوانیم مدارس روستایی و عشایری آن منطقه را تقویت کنیم. این طرح، کار مشترک ما و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

منبع: ایرنا