مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز خراسان رضوی جمع‌آوری شد| انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت ۸۰۰ مدرسه در استان
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز جاسم حسین‌پور امروز، ۲۲ شهریور، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مهر امسال فعالیت‌های متفاوتی در زمینه عمران مدارس در سطح خراسان رضوی انجام شده، اظهار کرد: امسال ۲۳۵ پروژه در قالب تهیه تجهیزات کلاسی و هنرستانی برای ۱۱۰۰ کلاس درس با زیربنای ۱۱ هزار و ۵۳۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۵۰ هزار متر مربع از سقف‌های مدارس استان ایزوگام شد. ۲۵۰ هزار متر مربع از محوطه مدارس آسفالت، ۱۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی احداث، ۲۰۰۰ کلاس درس تجهیز و ۱۰۰۰ وسیله گرمایشی تحویل مدارس استان در نقاط دوردست شد.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: همچنین با کمک‌های بنیاد کرامت رضوی همه مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز در خراسان رضوی جمع‌آوری و جایگزین شد.

{$sepehr_key_12443}

حسین‌پور همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۱۲ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد طی مهر ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: این مدرسه‌ها در مجموع ۲۵۰ هزار متر مربع زیربنا دارد. بنیاد علوی در این زمینه همکاری داشته و مشارکت داشته است. علاوه بر این با همکاری ستاد بازآفرینی شهری تجهیز مدارس مزبور انجام خواهد گرفت.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده و با مشارکت استانداری خراسان رضوی قرار است ۸۰۰ مدرسه با ۴۰۰۰ کلاس درس و ۳۵۰ نمازخانه با اعتبار ۵۵۰۰ میلیارد تومان در استان ساخته شود. در صورت عملیاتی شدن این تفاهم، بخش عمده‌ای از کمبود‌های اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مرتفع می‌شود.