محفل شعرخوانی شاعران آیینی کشوری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود|تربیت ۱۰۰شاعر و دکلمه خوان نوجوان در حوزه شعر آیینی
مریم دهقان

دبیر اجرایی محفل شعر خوانی شاعران آیینی کشوری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص این برنامه گفت: مراسم شعرخوانی شاعران آیینی کشوری با عنوان "رسم دعبل" در ۵ شب پایانی ماه صفر در رواق دارالحجه برگزار خواهد شد.

حسین قاسمی با اشاره به این مطلب که امشب، دومین شب مراسم اجرا شده است افزود: ۴۵شاعر کشوری و مشهدی که جزو شاعران برجسته در حوزه شعر آیینی هستند به این مراسم دعوت شدند و هر شب سعی کردیم شاعران مشخصی از استان‌های مختلف دعوت کنیم.

قاسمی ادامه داد: امشب شاعران مشهدی و استان قم و آذری زبان در این مراسم حضور دارند و در شب‌های آینده، شاعران دیگر استان‌ها دعوت خواهند شد.

مسئول شاعران حرم مطهر رضوی تشریح کرد: برنامه "رسم دعبل" در طول سال نیز چهارشنبه شب‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و هر سال شعرای آیینی نیز به این جمع اضافه می‌شوند.

قاسمی عنوان کرد:، ولی الله کلامی زنجانی از شهر تبریز که شهرت استادی در شعرخوانی آیینی دارند به همراه شاعران مجتبی خرسندی، محمود یوسفی، رحیمی عنبران، رضا خاکساری، محمدحسن فیضی و حسین شکفته از جمله مهمانان این محفل ادبی امشب بودند.

وی بیان کرد: در کناراین شاعران از دکلمه خوان‌های نوجوان نیز در این مراسم استفاده می‌کنیم و طی ۲ سال گذشته برنامه‌ای ویژه محفل‌های شاعران نوجوان پسر ترتیب دادیم که در طول سال در برنامه‌های حرم مطهر رضوی از حضور آن‌ها بهره می‌بریم و تا کنون توانستیم ۱۰۰دکلمه خوان و شاعر نوجوان تربیت کنیم و در مراسمات از آن‌ها استفاده کنیم.

{$sepehr_key_12533}