مشکلات در این دوره انتخابات به حداقل رسیده است/بازداشت دو نفر برای تخلفات انتخاباتی

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر مرتضوی، افزود: البته همچنان مشکلات جزئی وجود دارد و در همان ساعات ابتدایی برخی در دستگاه احراز هویت برخی از شعب به دلیل پائین بودن شرعت اینترنت مشکلاتی ایجاد شده بود که سریعا رفع شد.


وی خاطرنشان کرد: در بحث صندوق های سیار اعلام کرده ایم که تا زمانی که مردم هستند صندوق ها نیز باید باشد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در طول برگزاری انتخابات قضات ما به صورت شیفت در تمام شهرستان ها حضور دارند و در مشهد هم قاضی ویژه در ستاد انتخابات مشهد مستقر است.


وی افزود: در طول برگزاری انتخابات در خراسان رضوی و شهرستان مشهد گزارش های تخلفاتی در فضای مجازی و حقیقی شده است که بسیاری از انها با سرعت رفع شده است.


مرتضوی خاطرنشان کرد: در برخی از تخلفات هم که افراد، مردم را تشویق و ترغیب به رای به فرد خاص می کردند و اسم نامزدی را در اختیار قرار میدادند منجر به بازداشت افراد شده است که این اتفاق در شهرستان ها بوده دست و در مشهد گزارش بازداشتی نداشتیم.

 

بازداشت دو نفر برای تخلفات انتخاباتی در شهرستان طرقبه و شاندیز

رئیس پیشگیری از وقوع جرم ستاد انتخابات خراسان رضوی در ادامه گفت: امروز دو مورد در رابطه با کاروان های مینی بوسی و اتوبوسی در طرقبه شاندیز بازداشت شدند.


مرتضوی افزود: تا روز گذشته ۱۸ پرونده تخلف انتخاباتی ثبت شده بود که اکثر تخلفات گزارش شده امروز در ارتباط با هواداران است مانند ایجاد کاروانهای اتوبوسی و مینی بوسی و اعزام به صندوق رای از حوزه یک شهرستان به شهرستان دیگر بود.



وی گفت: بعضی موارد محدود هم اسامی نوشته میشده و در اختیار مردم قرار می دادند تا به این افراد رای دهند که این افراد شناسایی شدند و برخورد می شود.


مرتضوی افزود: موردی دیگر یکی از نامزدها در نزدیکی فریمان در ازای رای دادن، به مردم غذا و وجه نقد می دادند که بازرسان در حال رصد هستند تا برخورد کنند.