ویدئو| روایتی از ورود زائران پیاده به مشهد الرضا(ع)| آمدم‌ای شاه پناهم بده
احسان سرفرازی

به گزارش شهرآرانیوز، زائران پیاده امام رضا (ع) از ابتدای دهه پایانی ماه صفر حرکت خود به سمت مشهد را آغاز کرده‌اند که در سه روز پایانی ماه صفر همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، رحلت پیامبر و شهادت امام رضا (ع) حرکت دلدادگان امام رئوف به مشهد الرضا با شور و شوق بیشتری صورت می‌گیرد.

{$sepehr_media_837706_640_360}

حرکت پیاده زائران از شهرستان‌های اطراف به سمت مشهد، بدون شک ما را به یاد همایش پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی می‌اندازد، البته چند سالی است که در میان دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) پیاده روی به سمت مشهد در سه روز پایانی ماه صفر پس از پیاده روی اربعین حسینی باب شده و پس از بازگشت از عتبات و کربلای معلا، زائران خود را مهیای پیاده روی به سمت مشهد می‌کنند.

{$sepehr_media_837731_640_360}

مجاوران مشهدی و هم‌جواران امام هشتم (ع) نیز طبق رویه ای قدیمی در این سالیان به پذیرایی و میزبانی در خور از زائران علی‌‎بن‌الموسی‌الرضا مشغول هستند و عاشقانه و خالصانه به زائران پیاده خدمت می‌کنند.

{$sepehr_media_837732_640_360}

به گفته مسئولان ورود زائران پیاده به مشهد از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده به مشهد به مرز ۷۰۰ هزار نفر هم برسد.

{$sepehr_key_12681}