پلمب ۲۰ واحد صنفی اطراف حرم مطهر رضوی در ایام پایانی صفر | تشکیل ۸ پرونده تعزیرات برای متخلفان + فیلم
علی صمدی جوان

بخشعلی بیاتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به برنامه‌های نظارت و پایش سازمان صمت عنوان کرد: کمیته نظارت و بازرسی ستاد خدمات سفر شهرستان مشهد از ۱۱ شهریور سال جاری در ۴ محور و همراه با ۱۴ دستگاه نظارتی کار خود را آغاز کرد تا در ایام پایانی صفر همه چیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از بازرسی‌های اداره صمت حاکی از آن است که طی مدت مذکور، ۳ هزار و ۵۷۷ مورد بازرسی از صنوف گوناگون انجام شده است که ۹۲۹ پرونده تشکیل و ۶ میلیارد تومان جریمه برای اصناف متخلف تعیین شد.  

{$sepehr_key_12881}

بیاتی اضافه کرد: ۲۴۲ مورد شکایت مردمی نیز به ثبت رسید و ۵۰۴ میلیون تومان نیز به شاکیان مسترد شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صنعت، معدن و تجارت مشهد خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه بازگشت زائران از مشهد و به جهت جلوگیری از تخلف، ۸۰ درصد همکاران بازرسی اداره صمت مشهد همراه با ۲ قاضی کشیک تعزیرات در پایانه مسافربری مشهد حاضر خواهند بود تا تخلفی صورت نگیرد.

{$sepehr_media_838870_640_360}

تشکیل ۸ پرونده تعزیرات برای متخلفان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه بازدید از پایانه مسافربری امام رضا (ع) به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با توجه به برنامه بازگشت زائران از مشهد، به همراه مدیران اداره صمت، راهداری و پایانه مسافربری بازدید نظارتی‌ای را انجام دادیم و با توجه به رسالت تعزیرات که نظارت و کنترل می‌باشد، در کنار سایر دستگاه‌ها رصد کلی‌ای را انجام دادیم.

مرتضی مدنی افزود: تاکنون تخلفات کمی گزارش شده است و افزایش ۳۰ درصدی بلیت اتوبوس با توجه به تصویب قانونی آن، مشکلی را برای مسافران به همراه نداشته است و شکایت‌های پراکنده نیز جدی نبوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ پرونده تخلفات تعزیراتی در حوزه پایانه مسافربری تشکیل شده است که در حال تکمیل مدارک و بررسی آن توسط قاضی ویژه تعزیرات هستیم.

مدنی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های مردمی و شکایت‌های ثبت شده در ایام پایانی دهه صفر در مشهد، تاکنون ۲۰ واحد صنفی از جمله هتل، هتل آپارتمان، آژانس مسافرتی و فروشگاه‌های عرضه کالا و خدمات اطراف حرم مطهر رضوی پلمب و ۵ میلیارد ریال وجه نیز به شاکیان مسترد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جهت سهولت در بررسی تخلفات احتمالی در پایانه مسافربری، ۸ قاضی ویژه تعزیرات در ۲ نوبت به پرونده‌ها به شکل خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد.