آیا در ایران موج جدیدی از کرونا شکل می‌گیرد؟

به گزارش شهرآرانیوز پیام طبرسی با بیان اینکه هر چه به فصل سرما و روز‌های سرد سال نزدیک می‌شویم، عفونت‌های تنفسی رو به افزایش می‌گذارد و بیشتر می‌شود، افزود: عفونت‌های تنفسی از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود ولی می‌تواند به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل شود. این در شرایطی است که بسیاری از این عفونت‌ها قابل پیشگیری خواهند بود.

وی گفت: اگرچه بیماری ذات الریه یا پنوموکوک واکسن دارد و برای افراد در معرض خطر کمک کننده است ولی هر سال مواردی از شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا را نیز شاهد هستیم.

طبرسی در واکنش به شیوع موج جدیدی از ابتلا در فصل سرما افزود: اگر چه این ویروس مانند گذشته کشنده و آزار دهنده نیست ولی درصدی از افراد را گرفتار می‌کند. به همین دلیل برای آنان که تا کنون موفق به انجام واکسیناسیون نشده و یا دوز لازم را تکرار نکرده اند، توصیه می‌شود واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

{$sepehr_key_12926}

با نگاهی به آمار هفتگی وزارت بهداشت، موارد ابتلا در هفته دوم نسبت به هفته اول، یعنی از ۱۱ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، که ۷۸۲ بیمار جدید شناسایی و ۲۱۰ نفر آن‌ها بستری شدندُ افزایش بیشتری داشته است؛ به طوری که از ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰۹۳ نفر مبتلا و ۵۲۱ نفر آن‌ها بستری شده‌اند.

منبع: اقتصادنیوز