رشد ۱۷ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد در دهه آخر صفر
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی گفت: در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۴ هزار ماموریت تصادفی و غیر تصادفی از اورژانس پیش بیمارستانی ثبت شده است که از این تعداد ۶۹۱۶ مورد به بیمارستان اعزام شدند و ۵۰۸۳ مورد به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه براین تعداد مراجعه به پایگاه ۱۱۵ مستقر در حرم رضوی ۶۸۵۵ مورد بوده است.

دکتر یزدانی ادامه داد: مراجعه به آمبولانس‌های جاده‌ای در محور‌های منتهی به مشهد مقدس ۹۶۵ مورد و تعداد مراجعین به آمبولانس‌های مستقر شهری ۹۸۰۶ مورد بوده است.

{$sepehr_key_13352}

وی تصریح کرد: مراجعه به بیمارستان سیار مستقر در باب الرضا (ع) و باب الجواد (ع) ۷۵۶۵ مورد گزارش شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۱۴۱۱۵ مورد اعزام با آمبولانس در دهه پایانی ماه صفر، صورت گرفته است، تاکید کرد: تعداد ۱۹۵۳ مورد برای حوادث ترافیکی و ۱۲۱۶۲ مورد برای مأموریت‌های غیر تصادفی بوده است.

وی گفت: در حوزه درمان سرپایی نیز در کل برای ۵۰۸۳ نفر درمان سرپایی انجام شده که ۳۴۸ نفر مربوط به حوادث ترافیکی و تعداد ۴۷۳۵ نفر مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی بوده است.