انتقاد نماینده مجلس به کمبود ۳۰۰ قلم دارو در کشور

به گزارش شهرآرانیوز یحیی ابراهیمی با انتقاد از اینکه حوزه سلامت اولویت دولت نیست، گفت: متاسفانه در حالی با کمبود بیش از ۳۰۰ قلم دارو در کشور مواجه هستیم که مسئولان مربوطه خبر از رفع کمبود‌ها می‌دهند و بر این باورند که کمبود دارویی وجود ندارد و در واقع به مسائل حوزه سلامت توجه چندانی نمی‌شود و مسائل این حوزه در اولویت برنامه‌های دولت نیست.

وی با انتقاد از اینکه پرداخت کارانه در سیستم دولتی استان لرستان ۱۲ ماه تاخیر دارد، افزود: با این اوصاف چه انتظاری داریم که پزشکان مهاجرت نکنند؛ متاسفانه در حال حاضر با افزایش مهاجرت داروسازان، دندان پزشکان و سایر تخصص‌ها مواجه هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تامین بودجه و اعتبارات مناسب برای حوزه سلامت باید در کانون توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: وزارت بهداشت باید به صورت جدی دنبال رفع مشکلات باشد؛ اغلب پزشکان به دلیل پرداخت‌های ناکافی رغبتی برای فعالیت در سیستم دولتی ندارند و پرداخت‌های نامناسب و نامنظم نارضایتی کادر درمان و به تبع آن نارضایتی مردم را در پی داشته است.

{$sepehr_key_13357}

افزایش سقف کارانه‌ها باید اولویت دولت و مجلس باشد

ابراهیمی با بیان اینکه افزایش سقف کارانه‌ها باید اولویت دولت و مجلس باشد، گفت: وضعیت پزشکان در سیستم دولتی مطلوب نیست و روز به روز هم وضعیت آن‌ها بدتر می‌شود بنابراین نیاز است که دولت در این رابطه چاره اندیشی کند.

منبع: خانه ملت