جشنواره بین المللی خورشید ویژه زنان رسانه‌ای سراسر جهان در مشهد برگزار می‌شود+ فیلم
مریم دهقان

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف امروز در نخستین نشست رسانه‌ای جشنواره بین المللی خورشید در مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: به دو دلیل عمده متولی برگزاری جشنواره بین المللی رسانه خورشید شدیم، نخستین دلیل آن مبحث رسانه و زن است که جایگاه آن برای شهرداری مهم است و دلیل دوم آن مشهد است. ما تاکنون در مشهد جشنواره‌ای در مقیاس جهانی نداشتیم و تلاش می‌کنیم دبیرخانه جشنواره را به صورت دائمی در مشهد برپا کنیم. 

وی افزود: زن از ابتدای انقلاب اسلامی و به طور ویژه سال گذشته مورد اهمیت و توجه رسانه‌های دشمن بوده تا جامعه ما را به واسطه زن دچار اضمحلال و خدشه کند که تاکنون موفق نبوده است. 

شهردار مشهد بیان کرد: بیش از ۲۴۰اثر به این جشنواره با محوریت زن ارسال شده و ۱۰۰زن از فعالان رسانه‌ای داخل و خارج کشور حضور خواهند داشت و بخشی از این افراد از ۴۵ کشور دعوت شدند.

قلندر شریف گفت: هم زمانی این جشنواره زیر ذره بین دشمن خواهد بود و انعکاس مناسب این موضوع توسط رسانه‌ها بسیار مهم است و حضور رسانه‌های خراسان در تمامی قالب‌های مکتوب، مجازی، تصویری، رادیویی و ... مهم است و نیاز است به نحو مطلوب این جشنواره نمایش داده شود. 

شهردار مشهد هدف اصلی از برگزاری جشنواره رسانه خورشید را نمایاندن چهره مطلوب مشهد و زن و رسانه دانست و افزود: افراد رسانه‌ای پایه اصلی در جشنواره خورشید هستند و آبرومند برگزار کردن این جشنواره مایه آبروی مشهد در عرصه بین المللی است.

{$sepehr_key_13540}