فعال شدن پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و تولید روزانه ۳ هزارتن آسفالت

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضاقلندرشریف، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان عمران و شرکت بهره‌برداری قطار شهری که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد افزود: هدف ما در انتصابات حرکت به سمت تعالی و همچنین ارتقاء مدیران بوده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های سید محمود ریحانی مدیرکل سابق کنترل و نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: ایشان فردی بااخلاق، توانمند و باتجربه هستند که پس از ۳۳ سال خدمت صادقانه به بازنشستگی نائل شدند، ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای ایشان همچنان از تجربیات و ظرفیتشان در امور شهری استفاده خواهیم کرد.

وی به انتصاب مجتبی زمانیان وحیدی به‌عنوان مدیرکل جدید کنترل و نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: آقای وحیدی نیز یکی از نیرو‌های توانمند و اخلاق مدار شهرداری هستند که پیش‌ازاین مدیریت شرکت بهره‌برداری قطار شهری را بر عهده داشتند و در مدت تصدی این پست چالش‌های بسیاری را به‌خوبی مدیریت کرده و نگذاشتند لحظه‌ای خلل در خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران ایجاد شود.

شهردارمشهد تصریح کرد: از تلاش‌های آقای زمانیان وحیدی در حوزه مدیریت شرکت بهره‌برداری قطار شهری تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در سمت جدید که جایگاه مهم کنترل و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی است نیز همانند قطار شهری موفق عمل کنند.

قلندر ادامه داد: با توجه به حضور آقای زمانیان در اداره کل کنترل و نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری جناب آقای نکاحی به‌عنوان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشغول به کار خواهند شد.

وی بابیان اینکه آقای نکاحی نیز از مدیران باتجربه و قدیمی شهرداری مشهد هستند که مدتی در تهران فعالیت داشته‌اند اظهار کرد: فعالیت در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد دارای چالش‌ها و حساسیت‌های خاصی است که خوشبختانه از سوی آقای زمانیان وحیدی به‌خوبی مدیریت شد، از آقای نکاحی می‌خواهیم ضمن این‌که کار را باقدرت ادامه می‌دهند از تجربیات و مشاوره‌های آقای زمانیان استفاده کنند.

شهردارمشهد در ادامه با تقدیر از تلاش‌های سید مهدی امامی میبدی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک نیز گفت: جناب آقای امامی از مدیران باسابقه و قدیمی شهرداری هستند که از تمامی زحمات و تلاش‌هایشان تقدیرمی‌کنیم و در حال حاضر نیز از توانمندی‌هایشان در سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد برخوردار هستیم.

قلندر با اشاره به تلاش‌ها و زحمات علیرضا صفی پور مدیرعامل سابق سازمان عمران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ایشان در مدت حضور خود در سازمان عمران زحمات زیادی کشیدند که بابت این زحمات سپاس گذاری می‌کنیم و در ادامه از تجربیاتشان استفاده خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه سازمان عمران برای ما بسیار اهمیت دارد افزود: از آقای احسان شریعتی که جزو مدیران باتجربه و توانمند شهرداری هستند و اکنون به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان عمران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند می‌خواهیم تا این سازمان را به سازمانی توانمند و بازوی واقعی اجرایی شهرداری تبدیل کنند.

شهردارمشهد گفت: متأسفانه هر جا نیروی مازادی در شهرداری بوده به سازمان عمران فرستاده‌اند و این باعث افزایش هزینه‌های بالای سری سازمان و پرداخت حقوق ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان در ماه شده است.

قلندر اضافه کرد: برای کاهش هزینه‌های بالاسری و کم شدن هزینه‌های تمام‌شده و همچنین احداث پروژه‌های عمرانی که توسط سازمان عمران اجرا می‌شود باید اقدامات لازم انجام شود.

وی بابیان اینکه توقع داریم روزانه شاهد تولید حداقل ۳ هزارتن آسفالت از سوی سازمان عمران باشیم، اظهار کرد: اکنون با مصوبه شورای اسلامی شهرکه مجوز تأمین قیر، سیمان و میلگرد را به شکل تهاتر داده، دست سازمان برای تولید مصالح به‌ویژه آسفالت بازشده است.

شهردارمشهد افزود: سازمان عمران بهترین و باکیفیت‌ترین آسفالت را در استان تولید می‌کند ودرکنار کیفیت تولید امکانات مناسب توزیع و تجهیزات اجرای آسفالت را در اختیار دارد که باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

قلندر ادامه داد: همه نیرو‌های سازمان عمران باید همت کنند تا این سازمان قوی محصولات خود را با کمترین قیمت تولید و قیمت‌ها را کنترل کند، زیرا دلیل اصلی ایجاد سازمان کاهش و کنترل قیمت اجرای پروژه‌های عمرانی بوده است که مجدد باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه مناطق باید مصالح و اقلام مورد نیاز خود را از سازمان عمران تأمین کنند، تأکید کرد: تأمین مصالح مورد نیاز مناطق، تا زمانی که سازمان عمران توان تولید این مصالح را داشته باشد از محل‌های دیگر ممنوع است.

شهردارمشهد افزود: درمجموع از آقای شریعتی می‌خواهم تا ضمن کاهش هزینه‌های بالاسری، این سازمان را به سازمانی توانمند تبدیل کرده و پروژه‌های عمرانی را فعال کنند، تولید آسفالت را به میزان ۳ هزارتن در روز افزایش دهد و کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

قلندر ادامه داد: خوشبختانه در حوزه عمرانی همه اعضای شورای اسلامی شهر به‌ویژه آقایان ایمان فرهمندی و مجید نژاد حسین در کمیسیون عمران حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از فعالیت‌های عمرانی داشته و دارند که باید از این حمایت‌ها به نحو مطلوب جهت پیشبرد فعالیت‌ها استفاده شود.

{$sepehr_key_13888}