تجلیل از نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم در مشهد + فیلم
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز؛ همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و با حضور جمعی از مسئولان و چهره‌های فرهنگی و قرآنی، از «علیرضا بیژنی» نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی تجلیل شد.

{$sepehr_media_844006_640_360}

در این ابتدای این مراسم قرآنی که ظهر امروز (۲ مهرماه) به همت ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی و همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت شکوه رسالت نبوی در منزل شهید «محسن ظریف» برگزار شد، «ابراهیم جاویدی»، «حمید صفدری»، «جواد سلیمانی»، «حسین علمی» و «علیرضا بیژنی» از قاریان بین المللی قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداختند.

در ادامه مراسم سردار «علی مولوی حقیقی» از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و رئیس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی با اشاره به تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس، به بیان گوشه‌هایی از افتخارآفرینی‌ها و حماسه‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت.

{$sepehr_key_13938}

وی همچنین از تقدیر و تجلیل از افتخارآفرینان و حافظان فرهنگ قرآنی با عنوان یک ضرورت اجتماعی یاد کرد.
در ادامه مراسم، حجت الاسلام «محمد سلطانی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز سخنانی درباره راه‌های کسب رضایت و خشنودی خدا بیان کرد و خوشبختی و سعادت را در آن دانست که خدا از فرد راضی باشد و او نیز از خدا راضی باشد.

در بخشی از این مراسم نیز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مسئولان ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی از «علیرضا بیژنی» نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی تجلیل شد.

مشارکت و تسهیلگری مدیریت شهری در حفظ عناصر هویتی قرآنی مشهد

حجت الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این مراسم به شهرآرانیوز گفت: مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی دارای شاخصه هایی است که یکی از آنها تلاوت و آموزش قرآن است. مردم مشهد از دیرباز نسبت به برگزاری محافل و مجالس قرآنی اهتمام ویژه داشته اند و در نتیجه همین اهتمام و آموزش های تخصصی، مشهد به عنوان مهد قرآن معرفی شده و بسیاری از اساتید بزرگ در آن پرورش یافته اند. 
وی افزود: مدیریت شهری نیز برای حفظ این عناصر هویتی،  وارد مشارکت و تسهیلگری شده است و تجلیل از افتخارات قرآنی اعم از حافظان و قاریان و مربیان را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام منصوریان ابراز امیدواری کرد این عناصر هویتی همچنان برای مشهد بمانند و با تربیت و پرورش شاگردان، یک پیوست اجتماعی میان قرآن و مردم شهر مشهد ایجاد کنند.

گفتنی است در شصت و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در کشور مالزی برگزار شد، «علیرضا بیژنی» قاری مشهدی در رشته قرائت تحقیق رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.