وزیر بهداشت: ۷۵ داروی جدید طی یک سال اخیر تولید شده است

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران فارما» (دارو و صنایع وابسته) گفت: این نمایشگاه با حضور و مشارکت ۴۲۷ شرکت داخلی و ۲۸۲ شرکت خارجی، نمایانگر گوشه‌ای از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه دارو به نمایش گذاشته شده است.

وی تولید دارو و تجهیزات پزشکی با کیفیت را از نقاط قوت و افتخارات حوزه سلامت برشمرد و عنوان کرد: امروزه بسیاری از کشورها، داروی تولید ایران را مؤثر و موفق می‌دانند و در نمایشگاه‌هایی هم که در کشورهای مختلف برگزار شده است، بر این مهم اذعان دارند.

عین اللهی اظهارکرد: اکنون برترین جلوه قدرت جمهوری اسلامی ایران، نیروی انسانی آن است که در حوزه سلامت وجود ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیات‌علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی، پشتوانه‌ای استوار برای حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شمار می‌آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ رشته‌ای در علوم پزشکی وجود ندارد که در داخل کشور و با توان نیروهای انسانی خود از آن بهره‌مند نباشیم و با توجه به تعداد دانشکده‌های داروسازی و ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، لازم است میزان تولیدات دارویی را نیز افزایش دهیم.

{$sepehr_key_14422}

عین‌اللهی با اشاره به این که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی شاخص‌های حوزه بهداشت توانسته ایم ارتقای ویژه پیدا کنیم، به اهم این شاخص‌ها اشاره و و عنوان کرد: در مهار کرونا یکی از موفق‌ترین کشورهای منطقه‌ بودیم که توانستیم با حمایت دانشمندان و دانشگاه‌های علوم پزشکی این بیماری را در مدت کوتاهی کنترل کنیم. در این مسیر ۶ نوع واکسن در کشور تولید شد و اکنون نیز آمادگی تولید هر نوع واکسن را داریم.

وی با اشاره به اهتمام دولت مردمی به توسعه تعاملات و مشارکت‌ کشورهای دوست و منطقه در حوزه سلامت اظهار کرد: سلامت نقطه مشترک همکاری و نیاز تمام کشورهاست که می‌تواند ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و سبب توسعه تعاملات بین‌المللی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: با پیشبرد برنامه‌های سلامت، فضای جدیدی از همکاری کشورهای منطقه و دوست در حال شکل‌گیری است که در آن دانشگاه‌ها می توانند به‌راحتی با یکدیگر تعامل علمی داشته باشند.

عین اللهی با تأکید بر این که راهبرد ما مشارکت و همکاری با دیگر کشورهاست ، تصریح کرد: طی مذاکراتی که با وزرای بهداشت ۲۰ کشور داشتیم از این فضا استقبال کردند و ما نیز باافتخار آماده هرگونه همکاری، به اشتراک کذاری دانش و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.

منبع: ایسنا