شهردار مشهد: ۱۲۵ اسم رمز ایمنی و آسایش شهروندان است

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در پیامی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، به مناسبت روز آتش نشان نوشت: هفتُم مِهرماه، روز ایمنی و آتش‌نشانی گرامی باد؛ روز شیرمَردانی که در هنگامه‌ِ خطر و حادثه، عزیزترین دارایی و سرمایه خود، جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند تا جان همنوع خود را نجات دهند، به دل آتش می‌زنند تا خانواده من و شما گزندی از شعله‌ها نبیند و دلهره‌ای به جانشان نیفتد.

 «۱۲۵» تنها یک شماره تلفن نیست؛ اسم رمز ایمنی و آسایش شهروندان است که در زمان بحران و هر حادثه غیرمترقبه‌ای، اول از همه به ذهن مردم متبادر می‌شود.

به لطف خدا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، در کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دارد؛ نیروی انسانی زُبده و توانمند، تجهیزات و لوجستیک به‌روز و باکیفیت، بیش از ۵۰ ایستگاه فعال در سطح شهر، همه و همه نشان از تراز بالای کمی و کیفی این مجموعه دارد.

امروز به همت همکارانم در آتش‌نشانی، سرفاصله زمانی رسیدن به محل حادثه، ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه شده؛ عددی که با بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی انتهای بلوار وکیل‌آباد، طی روز‌های آتی، کمتر هم خواهد شد.

مقبولیت و محبوبیت نیرو‌های آتش‌نشانی در نگاه شهروندان، موضوع بسیار ارزشمند و ستودنی است که نشان از درک والای شهروندان و لمس رشادت‌های آتش‌نشانان از دیدِ آنهاست و آن را ارج می‌نهیم.

اما یک عدد نگران‌کننده و قابل تامل! حدود ۵۳ درصد از تماس‌های شهروندان و زائران با مرکز عملیات ۱۲۵، تماس‌های مزاحمی و اشتباهی است؛ حال شما حساب کنید از یکسو تماس‌های این‌چنینی و از سوی تماس‌هایی که منجر به عملیات می‌شود.

طی ۶ ماه نخست امسال، حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ عملیات توسط نیرو‌های زحمتکش آتش‌نشانی در سه بخش اطفاء حریق، امداد و نجات و خدمات ایمنی انجام شده؛ عملیاتی که ثانیه‌ها در آن تاثیرگذار بوده و می‌تواند زندگی را به یک انسان برگرداند و یا جانش را بگیرد. در این خصوص به شدت نیازمند همراهی شهروندان عزیز و فهیم مشهدی هستیم.

در پایان یاد و خاطره شهیدان سیدرضا رجایی، غلامرضا حمیده‌پور، محمدرضا روشن‌قیاس، مصطفی مختارزاده، حمید نوروزی و امیرمحمد زارع که جان خود را حین عملیات و مانور، دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند، گرامی می‌داریم و علو درجات را برای آن‌ها از درگاه خداوند منان مسئلت داریم.