رئیس اتحادیه خبرنگاران سوریه: امیدوارم تعریف واقعی زن مسلمان با جشنواره خورشید در جهان بتابد  

به گزارش شهرآرانیوز، رائده وقاف یکی از مهمانان و خبرنگاران زن سوری در جشنواره بین المللی رسانه خورشید در خصوص تعریف زن مسلمان در جهان اظهار کرد: اگر راجع به جایگاه زن مسلمان در تاریخ و امروز بخواهم صحبت کنم باید بگویم این زن، بخشش بزرگ و علم و معرفت دارد. او مفاهیم واقعی اسلام را نشان داد، مفاهیم بزرگی مانند تسامح، همدلی و تبادل فرهنگی.  

وقاف بیان کرد: اما در حال حاضر دارند مفاهیم دیگری درباره زن مسلمان به خود زن و نقش او در طول تاریخ تا به امروز ارائه می‌دهند. اروپا و خیلی از غربی‌ها اسلام را با تروریست و تفکرات تکفیری معنا کرده اند و این تعریف را به زن مسلمان ربط می‌دهند در حالیکه زن مسلمان یک نسل اندیشمند اسلام در همه زمینه‌ها تقدیم همه جوامع اسلامی کرده است.  

این خبرنگار سوری تصریح کرد: باید بگویم تهران صادرکننده علم و پیشرفت برای تمام دنیاست و زن ایرانی الگویی برای بخشش، علم و پیشرفت بوده و تعریف دقیقی از نقش زن مسلمان در ایران اسلامی وجود دارد.  

وقاف افزود: به واسطه حضور در کنفرانس خورشید باید ایده‌های غرب درباره زن مسلمان که او را زنی گوشه گیر و منزوی می‌داند و کارش فقط کار‌های مرتبط به خانه است را باید مورد بررسی قرار دهیم و روی این بازآفرینی مفاهیم کار کنیم.  

وی تاکید کرد: زن مسلمان در واقع یک زن فوق العاده و حامل یک پیام مهم در طول تاریخ است و امیدوارم این کنفرانس خورشید همچون نور خورشید باشد که مفاهیم آن در جهان بتابد برای آنان که می‌خواهند چهره واقعی زن مسلمان را پنهان کنند و برای همه روشن باشد.