معاون رئیس‌جمهور: مسیر‌های مواصلاتی خراسان رضوی جزو اولویت‌های دولت است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، داود منظور صبح امروز در آیین افتتاح باند دوم قطعه اول جاده مشهد-سرخس گفت: امروز توفیق حاصل شده که بخش از اقدامات انجام شده افتتاح شود و هدف از اجرای این طرح‌ها افزایش رضایت عمومی و‌کمک به اقتصاد ملی است. راه‌های مواصلاتی برای دولت اهمیت راهبردی دارد، خصوصا راه‌هایی که به ترانزیت کالا کمک می‌کند.

وی گفت: ما باید ظرفیت‌های داخل کشور را به گونه‌ای توسعه‌ دهیم‌ که جایگاه خود را در این کریدور‌های بین‌المللی تثبیت کنیم. ما در سازمان برنامه و بودجه تاکید داریم تقشه جامع مسیر‌های ترانزیتی کشور در منطقه تسریع شود و این مسیر‌ها تکمیل شود. این مسیر‌ها شامل جاده و ریل و مسیرهوایی است. هدف گذاری کرده‌ایم که ظرفیت فعلی مسیر‌های ترانزیتی در کشور سه برابر شود.

منظور خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی اتصال مسیر ریلی چابهار به مشهد در دستور کار است که بخش‌هایی‌از آن در حال انجام است و بخشی از آن افتتاح شده و کمک میکنیم که این پروژه هرچه زودتر به پایان برسد. 

معاون رئیس‌جمهور گفت: مسیر‌های مواصلاتی استان مانند سرخس، دوغارون و درگز جزو اولویت‌ها است و این مسیر‌ها در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران نیست. مسیر‌های بین‌المللی باید ترازمند باشد. 

منظور تصریح کرد: پروژه امروز نیز بسیار اهمیت دارد. بخش‌هایی از این پروژه انجام شده و این طرحی است که سال‌ها از شروع آن گذشته است. چنین طرح‌هایی‌باید با سرعت به پایان برسد. مردم چشم به راه مانده‌اند و این اتفاق زیبنده نیست. 

معاون رییس جمهور گفت: از این نوع طرح‌ها در کشور وجود دارد و امیدواریم این دولت بتواند انتظارات مردم را با همه ظرفیت تکمیل کند. نیرو‌های جهادی بهترین و مهمترین ظرفیت ما است. 

وی تصریح کرد: رویکرد ما در تامین مالی طرح‌ها این است بتوانیم از ترکیب منابع دولت و غیر دولتی استفاده کنیم. قانون جذب سرمایه‌های خصوصی در تکمیل بزرگراه‌ها بسیار اهمیت دارد. این قانون همچنین نیاز به بازنگری دارد و الان پاسخ‌گو نیست. باید ظرفیت بخش غیر دولتی را به میدان بیاوریم.

{$sepehr_key_14531}