افزایش بیش از ۵ برابری ترانزیت جاده‌ای در کشور
مهدی بی باک

داود منظور در گفتگوی اختصاصی با شهرآرانیوز اظهار داشت: باتوجه به اهمیتی که استان خراسان رضوی دارد، در ترانزیت کالا و بار در کشور دارد، تکمیل راه‌های مواصلاتی جزو اولویت‌های اصلی دولت است.

وی گفت: در دولت سیزدهم پروژه‌های راه سازی در دست اجرا است و در این زمینه نیز برخی راه‌ها یا بهسازی شده یا در دست تعریض است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اهمیت این مسیر از این جهت است که ترانزیت کالا به خارج کشور از مسیر سرخس باید عبور کند. در حال حاضر ۳.۵ میلیون تن بار حمل می‌شود و بنا است طی سال‌های آینده این میزان به ۲۰ میلیون تن افزایش پیدا کند که در این زمینه باید زیر ساخت‌ها را آماده کنیم.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: از مسیر سرخس به سمت مشهد نیز این پروژه در دست احداث است و با اهتمامی که از سوی استان صورت خواهد گرفت با تجهیز منابع و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه این طرح مهم را تا چند سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، بودجه امسال پاسخ گوی همه نیاز‌های اعتباری این طرح نیست و ما با انتشار اوراقی که انجام خواهیم داد منابع تکمیلی را اضافه خواهیم کرد و در بودجه سال آینده اعتبار مناسب تری در نظر خواهیم گرفت.

{$sepehr_key_14546}