صعود بسکتبالیست‌های ایران به جمع برترین‌های آسیا

به گزارش شهرآرانیوز، این تیم بعد از برد تیم‌های ملی امارت و عربستان در سومین مسابقه مرحله مقدماتی با ترکیب همیشگی خود متین آقاجانپور، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و میثم میرزایی به مصاف قزاقستان رفت.

در دقایق ابتدایی دو تیم به ارزیابی همدیگر پرداختند و در این فاصله سجاد مشایخی و متین آقاجانپور هم موفق به گلزنی شدند و قزاق‌ها سه دقیقه نتوانستند حلقه ایران را باز کنند. ولی پس از کسب دو امتیاز حریف و دو فوله شدن نوید رضایی‌فر سینا واحدی به میدان آمد تا زوج واحدی و مشایخی کار خودش را بکنند و با پاس‌های طلایی کاپیتان ارسلان او را صاحب امتیاز کنند و اختلاف را بالا نگاه دارند.

البته هاکان دمیر به مدت ۵ دقیقه ترکیب جوانش را به میدان فرستاد و در این زمان بود که چند پرتاب سه امتیاز از سوى حریف ثبت شد. شاگردان دمیر در کوارتر دوم هر چند پراشتباه ظاهر شدند، ولی توانستند ۱۵-۹ و در نهایت ۳۵-۲۵ به رختکن بروند.
{$sepehr_key_14651}
در آغاز نیمه دوم باران سه امتیازی توسط بازیکنان دو تیم به روی حلقه‌های ایران و قزاقستان بارش گرفت و برای لحظاتی بازی سرعت زیادی داشت و ایران ۶۵-۴۴ تیم برتر میدان بود.

در وقت پایانی هم ترکیب نیمکت به میدان آمد تا به بازیکنان اصلی استراحت داده شود و در این وقت بود که سینا واحدى توپ‌ربایی‌های زیادی انجام داد و با ضدحملات ایران را همچنان پیشتاز نگه داشت تا اینکه ایران ۸۶-۶۰ به برد رسید و به عنوان صدرنشین مستقیما راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نوید رضایى‌فر هم با کسب ۱۷ پوئن امتیازآورترین بازیکن میدان شد.