هفته ای برفی پیش روی استان های کشور

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از سازمان هواشناسی، با توصیف ورود سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه ۵ اسفندماه شاهد بارش برف در جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات غربی اصفهان و استان البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد در خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان و کهگیلویه و بویراحمد و بارش باران گاهی رعد و برق در چهارمحال وبختیاری و نوار غربی اصفهان خواهیم بود.

 

همچنین سه‌شنبه ۶ اسفندماه در استان های اردبیل، همدان، شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز، تهران، مازندران، سمنان، گیلان و غرب اصفهان بارش برف؛ استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال غرب فارس، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری و  کهگیلویه و بویر احمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ و خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، تهران، قم، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، مرکزی و زنجان بارش باران رخ خواهد داد.

 

چهارشنبه ۷ اسفندماه شاهد بارش برف در شرق کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، جنوب زنجان، قزوین، قم، مرکزی، غرب اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ در خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و اصفهان و بارش باران در کردستان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان خواهیم بود.

 

پنجشنبه ۸ اسفندماه در خراسان رضوی بارش برف و باران و شمال شرق یزد، شرق سمنان و شمال خراسان جنوبی بارش باران رخ می دهد که این شرایط موجب لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه می شود. بنابراین توصیه می شود تا احتیاط لازم در تردد شهری و جاده‌ای صورت گیرد و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.



همچنین وزش باد شدید در روز دوشنبه ۵ اسفندماه در استان های اردبیل، گیلان، جنوب سمنان و خوزستان، سه‌شنبه خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، شمال بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان و جنوب اصفهان، چهارشنبه فارس، یزد، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، شمال بوشهر، شرق سمنان، کرمان و شرق هرمزگان و پنجشنبه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق یزد رخ خواهد داد که موجب آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت، ایجاد گردوخاک و کاهش دید می‌شود. بنابراین به‌کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.