استاندار خراسان رضوی: پیگیر حل مشکل ریزگرد‌ها در منطقه سرخس هستیم
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در جمع مردم دهستان خانگیران و روستای گنبدلی اظهار داشت: در شهرستان سرخس و در کل استان خراسان رضوی باتوجه به برنامه‌های پیش بینی همه مسئولان در دستگاه‌های مختلف مشغول‌خدمت‌گذاری هستند. باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حل مشکلات اولویت بندی شده و به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: مشکلات در طول سال‌ها ایجاد شده و برای حل مشکلات آن نیاز به زمان دارد.

استاندار خراسان رضوی به موضوع ریزگرد‌های سرخس اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید یک جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود. باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوط به این موضوع ظرف مدت یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود.

نظری به موضوع اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: استخدام همه جوانان در ادارات امکان پذیر نیست. هرآنچه می‌توان از نیرو‌های منطقه‌ای و محلی برای پالایشگاه و منطقه آزاد استفاده شود.

وی گفت: در این زمینه هم نیاز به مهارت آموزی و تحصیلات است. پالایشگاه خانگیران برای تامین نیرو از جوانان منطقه استفاده کند و یک مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای این زمینه ایجاد شود.

{$sepehr_key_14874}

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد خود اشتغالی است. این منطقه ظرفیت برای چنین کاری دارد. خشکسالی در منطقه وجود دارد و سرخس نیز منطقه پرورش دام بوده که این موضوع خودش یک ظرفیت اشتغال است.

وی ادامه داد: امکان پرورش دام سبک به صورت کارگاهی در همین شرایط امکان پذیر است. برای پرور‌ش دام باید هم از روش جدید استفاده و هم از نژاد‌های چند قلوزا استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی افزود: موضوع چندقلوزایی دام به صورت کارگاهی باید در دستور کار قرار بگیرد و اجازه ندهیم که دامداری از بین برود.

نظری تصریح کرد: زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای ایجاد چنین شغل‌هایی در دستور کار است و ما نیز حمایت خواهیم کرد. برای ایجاد اشتغال باید خلاقیت و اراده داشته باشیم.

به گفته وی، یکی از موضوعات جدی ما اشتغال‌زایی در روستا‌ها است. اشتغال و معیشت در ر‌وستا بسیار مهم است و اعتقاد داریم اشتغال در روستا اشتغال خانواده و چند وجهی است.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تاکید کرد: عملیات بازسازی و بهسازی بولوار اصلی واقع در روستای گنبدلی و مسیر مشهد-سرخس تا هفته آینده آغاز و در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگرد‌ها به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد. همچنین در حوزه مسکن زمین تامین و تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.