زارع‌پور: افزایش سرعت اینترنت برای مردم محسوس خواهد بود | سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: به طور مرتب در حال فعالیت هستیم تا سرعت اینترنت ثابت و همراه افزایش یابد و مردم هر چند با تاخیر نتیجه آن را خواهند دید.

وزیر ارتباطات این را هم گفت که گسترش فیبر نوری در بیش از ۱۵۰ شهر آغاز شده و ۷۰ شهر آن به پایان رسیده است.

زارع پور افزود: همچنین از ۱۴۰۰ شهر در ۵۰۰ شهر مقدمات انجام کار و توافق با شهرداری‌ها و مدیریت شهری فراهم شده و تقریبا چهارمیلیون خانوار در این زمینه زیرپوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند که تا پایان سال به حدود هشت میلیون خانوار خواهد رسید.

{$sepehr_key_15209}

وی اولین استانی که به طور کامل زیر پوشش قرار می‌گیرد را استان گلستان ذکر کرد و افزود: طی یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات افزود: سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و از نظر ما هم گردشگران مشکلی ندارند و هر کس وارد ایران شود، باید از سیستم رومینگ استفاده کند. هرکس که وارد خاک ما شود، اپراتور‌های ما با بیش از ۲۵۰ اپراتور قرارداد رومینگ دارند و هرکس می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند.

زارع پور با اشاره به اینکه در تلاش برای اعزام فضانورد ایرانی هستیم، گفت: طی یک یا دو ماه آینده آزمایش اولیه کپسول زیستی انجام خواهد شد که این کپسول برای اعزام فضانورد به فضا است و مراحل اولیه آن در حال آزمایش است و امید است در پنج سال آینده بتوانیم فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.

منبع: فارس