انتخابات باید امن، سالم و با مشارکت حداکثری باشد | ارتباط فرمانداران با نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است
مرتضی محمدپور

به گزارش شهرآرانیوز، گردهمایی آموزشی فرمانداران و روسای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها، صبح امروز با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، کمال سروی‎ها مسئول هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان، محسن داوری فرماندار مشهد، هادی طباطبایی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی، امیر فریدنیا مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و جمعی از فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

انتخابات باید امن، سالم و با مشارکت حداکثری باشد

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه انتخابات امسال باید در کمال امنیت و سلامت برگزار شود، مشارکت حداکثری مردم را در پی داشته باشد و رقابت میان نامزد‌ها نیز سالم و ختم به شناخت کامل مردم شود، بیان کرد: باید نشست ستاد انتخابات هر هفته تشکیل شود و مسائل انتخابات شهرستان‌ها در کارگاه‌های ویژه توسط فرمانداران مورداشاره و بررسی قرار بگیرد.

{$sepehr_key_15235}

وی افزود: این درست نیست که امور اجرایی و قانونی معطل یک موضع‎‌گیری در فضای مجازی شود بلکه مأموریت و رسالت اصلی ما، تأمین کامل زیرساخت‌ها و رفع هرگونه مشکل احتمالی است تا مردم بتوانند آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند و این حق‌الناس در کمال امنیت و سلامت شمارش و اعلام شود.

ارتباط فرمانداران با نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است

هادی طباطبایی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم با تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و بی‌طرفی هیئت‌های نظارت در فرآیند احراز صلاحیت‌ها و همچنین برگزاری انتخابات اظهار کرد: هیچ فرمانداری حق ندارد در جلسات سیاسی خاص شرکت کند یا با احزاب و جریان‌ها ارتباط داشته باشد. اصل بر جلوگیری از بروز هرگونه شائبه انتخاباتی است. پرهیز از هر نوع جانب‌داری در اولویت امور است و اگر بنا بر برگزاری یک انتخابات سالم است تا نظر رهبر معظم انقلاب تأمین شود، باید در این حوزه هم گوش به فرمان رهبری باشید.

وی افزود: در سالگرد اغتشاشات، دشمن همه توان رسانه‌ای و خبری خود را به کار گرفت تا مردم را در برابر حاکمیت قرار دهد، اما این‌طور گمان نکنید که ناکامی آن‌ها زمینه‌ساز ناامیدی آن‌ها خواهد شد، زیرا گزارش‌ها و شواهد حاکی از این است که همان فشار بر تحریم انتخابات متمرکز شده و تلاش دارند تا مردم را از حضور در پای صندوق‌ها ناامید کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه فضای شهرستان‌های تلفیقی، ضرورت تمرکز دستگاه‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت را بر اقتضائات چنین شهر‌هایی دوچندان می‌کند، گفت: هفته وحدت برای ما یک سرلوحه است تا به یاد داشته باشیم دست دراز کردن به حبل متین الهی و پرهیز از اختلافات، راه سعادت امت اسلامی است. این موضوع باید در شهرستان‌های تلفیقی هم موردتوجه باشد و باید فرمانداران به‌طور جدی دقت داشته باشند که توهین به بزرگان اهل سنت از نظر رهبر انقلاب محکوم است و نباید هیچ تفرقه و اختلافی در این شهر‌ها به وجود بیاید.

آموزش برای تحقق انتخابات سالم

امیر فریدنیا، مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هم در ادامه این مراسم به برگزاری بیش از چهار دوره آموزشی برای فرمانداران اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این، دو دوره هم برای معاونت‌های سیاسی فرمانداران و دو دوره هم ویژه بخشداران برگزار شده و استانداری خراسان رضوی مصمم است تا همه پیش‌بینی‌های لازم را برای برگزاری یک انتخابات سالم فراهم کند.