افزایش گرد و غبار در هوای کلانشهر مشهد تا پایان امشب (۱۳ مهر ۱۴۰۲)
مریم  احمدی

مهدی اله پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: از عصر دیروز که براثر نوسانات جوی شاهد افزایش حجم آلاینده گرد و غبار در مشهد بودیم به رغم پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان با عدم رطوبت و بارندگی روبرو شدیم و همچنان پایداری گرد و غبار را در این شهر داریم.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان از افزایش حجم آلایندگی ناشی از وقوع گرد و غبار تا ساعت ۲۰ دیشب داشت، اما خوشبختانه از شب گذشته روند کاهش گرد و غبار آغاز شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد همچنان امروز در کنار شهر‌هایی مانند درگز و قوچان درگیر این پدیده بود، اما از حوالی ظهر مجدد این کلانشهر تحت تأثیر گرد و غبار از سمت ترکمنستان قرار خواهد بود و افزایش آلاینده گرد و غبار را بار دیگر تجربه خواهیم داشت.

{$sepehr_key_15380}

وی تاکید کرد: هشدار‌های لازم را به شهروندان داده ایم و بار دیگر از همه آنان خواستاریم خروج از منزل را تا حد امکان در برنامه خود قرار دهند و در صورت اجبار بر تردد در سطح شهر حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی بر برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت گرد و غبار در استان گرفته نشده است، افزود: در برگزاری نخستین جلسه شب گذشته ستاد تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و ورزشی طی امروز پنجشنبه مصوب شد.

اله پور بیان کرد: تداوم تعطیلی و مصوبات جدید در گروه برگزاری جلسه دوم کارگروه است.